IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Lam'on - българската следа в плана за по-зелено бъдеще

Екипът ще се бори на финала на Chivas Venture в Амстердам

08:15 | 23.04.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Chivas Venture</em></p>

Снимка: Chivas Venture

„Определихме цената на квадратен метър преди да знаем колко ще ни струва. Не гоним изрично нашата печалба, а продуктът да излезе на пазара. Затова избрахме цена, на базата на това продуктът да е достъпен за печатниците, на база на конкуренцията”, посочва Анджела.

Пазарите, към които Lam’on се насочва на този етап, са България (където ще е базирано производството), Германия и Великобритания. За двете години от появата на идеята до днес, екипът на Lam’on е провел десетки срещи с печатници в цяла Европа, с които са обсъдени потенциални договори и конкретни обеми, от които се нуждаят. Финансовата подкрепа е следващата стъпка към успеха.

Бизнес планът

На този етап Lam’on не търси сериозно инвеститори, а се фокусира върху Chivas Venture. „В момента сме фокусирани върху Chivas Venture, но поддържаме връзка с инвеститори и фондове. Според това как ще се развие програмата за нас, ще видим как ще действаме”, коментира Гергана, допълвайки, че вижда голяма подкрепа в програмата The Changemakers, където с екипа откриват много съмишленици.

За целите на производството си Lam’on се нуждае от 700 хил. евро, разделени на две етапа от по 350 хил. евро. „След тези две инвестиции от общо 700 хил. евро всъщност планираме над 3 млн. печалба”, посочва Гергана. „Ако започнем производство още тази година, очакваме да излезем на печалба през 2021 г.”

Отвъд това, Анджела твърди, че плановете включват и създаването на шоурум в София, който да помага за развитието на бизнеса.

Приключението Chivas Venture

За Chivas Venture екипът чува от компанията Sea Harmony, която миналата година се включи в програмата. След известно колебание, Lam’on се оказва сред кандидатите, а в крайна сметка и българският финалист.

На 9 май ще стане ясно и коя от общо 20-те селектирани до момента компании ще получи подкрепа. Общо 1 млн. долара ще бъдат раздадени на организациите, чиито идеи в най-голяма степен заслужават да бъдат финансирани. 100 хил. долара пък ще бъдат раздадени на база на гласуване от публиката, което тече в момента.

„Очакването ни е да достигнем до повече потенциални инвеститори и повече потенциални клиенти, а най-вече да се покажем пред потенциални партньори. Естествено, искаме да спечелим, не само защото ще сме първите от България, стигнали до финал, но и защото това е наистина добър старт”, казва Гергана.

Обратно в Райската градина?

Зелените идеи все повече си проправят път напред благодарение на подобни програми. Проблемите, които човечеството си създава само, обаче са безкрайни, а нещо толкова малко като фолиото, се оказва неизменна част от живота ни, дори и не толкова забележимо.

„Първото ми посещение на сметище много ми отвори очите. Осъзнах, че тези продукти не отиват някъде другаде, всички боклуци са си тук. Няма другаде. Всички боклуци, които създаваме, си остават с нас, защото не можем да преработим голяма част от тях. Точно това е проблемът с ламиниращото фолио. Този консуматив не се рециклира адекватно или просто не може да се рециклира, а хората масово не му обръщат внимание”, разказва Гергана.

Желанието на екипа на Lam’on е да остане в България, където да развива проекта си. Една от причините за това е намирането на все повече съмишленици и възможности за действие.

„Около нас има доста будни млади хора, които виждат много проблеми и са готови да запретнат ръкави и да ги решават”, коментира с оптимизъм Гергана.

А това, макар и малка стъпка, звучи като план. План да си върнем Райската градина.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:54 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още