Сривът на акциите на Tesla Inc. се ускори във вторник, отбелязвайки най-дългата им поредица от загуби от 2018 г. насам, тъй като информация за план за временно спиране на производството в китайския завод отново разпали страховете за търсенето, съобщава Bloomberg TV Bulgaria.
Акциите на компанията, ръководена от Илон Мъск, затвориха търговията с 11% надолу в цената до 109,10 долара, като регистрират седми пореден спад и най-рязкото поевтиняване за един ден от април. Пазарната оценка на производителя на електрически превозни средства се е свила до приблизително 345 милиарда долара, под тази на Walmart Inc., JPMorgan Chase & Co. и Nvidia Corp. Тази последна разпродажба коства и позицията на Tesla сред 10-те най-високо оценени компании в индекса S&P 500 – отличие, което притежаваше от присъединяването си към бенчмарка през декември 2020 г.
Новината за намаленото производство в Шанхай е факт на фона на доклада от миналата седмица, че Tesla предлага на потребителите в САЩ отстъпка от 7500 долара, за да получат доставката на двата най-продавани модела преди края на годината, което засилва опасенията, че търсенето намалява. За Tesla, чиято оценка се основава на бъдещите ѝ перспективи за растеж, тези притеснения отразяват значителен риск.
„По-голямата част от слабостта на акциите тази година се дължи на индикатори, показващи слабо търсене в световен мащаб“, каза Крейг Ъруин, анализатор в Roth Capital Partners. Очакваният ръст на приходите на Tesla „все още е невероятен, но не колкото беше пазарната оценка от 385 милиарда долара“, каза той, имайки предвид стойността в края на миналата седмица.
Анализаторите очакват средно приходите да нараснат с 54% през 2022 г. и с 37% през 2023 г., показват данните, събрани от Bloomberg.
Надеждата, че Tesla ще бъде водещата компания за електромобили в бъдеще, доминирано от електрически автомобили, доведе до грандиозно осемкратно рали на акциите през 2020 г., спечелвайки ѝ мястото в S&P 500 и в един момент я превърна в петата най-ценна акция в индекса.
Главоломен колапс
Но тази година сривът дойде също толкова бързо. Компанията е загубила 69% от стойността си на фона на поглъщането на Twitter от Мъск и свързаните с това разсейвания, безпокойството на инвеститорите относно активите за растеж и наскоро притесненията, че високата инфлация и нарастващите лихвени проценти ще намалят ентусиазма на потребителите за електромобилите.
„Нашето усещане е, че пазарният дял на компанията е достигнал връх и опасенията относно прекомерната ѝ зависимост от Китай за печалби и спирането на фабриката тежат върху акциите“, каза Джефри Осбърн, анализатор в Cowen.
Продължението на материала може да прочетете на сайта на Blofmberg TV Bulgaria.


Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Зеленски е в Лондон за мирните преговори
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 2
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 1
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Министър Атанас Запрянов посрещна новия патрулен кораб “Храбри” СНИМКИ
Арас-Текстил – традиция, отговорност и иновации в България
Ледените пързалки в София откриха сезона
Желязков: Ключово е бюджетът да бъде подкрепен, това не е смокинов лист за кабинета
преди 2 години На първо място , стойността на Тесла никога не би трябвало да бъде толкова висока,колкото беше.По време на пикът си през ноември 2021, капитализацията на Тесла беше по-голяма от тази на Тойота, Фолксваген,Форд, GM,Мерцедес, БМВ , Хонда и Стелантис , взети заедно...Очевиден пример за колосален спекулативен балон, движен от нереалистични очаквания и зелен хайп...Дори и в момента Тесла все още е надценена.Самата компания и бизнесът и са си ок, проблемът беше с оценката отговор Сигнализирай за неуместен коментар