Шведският автомобилен производител Polestar ще стартира доставките на електрическите си превозни средства във Франция по-късно тази година с идеята тази страна да стане един от трите основни европейски пазара на концерна, съобщава Ройтерс.
Изправена пред финансова криза, натиск от американските мита и широкото забавяне на търсенето на електрически превозни средства, компанията, част от китайската група Geely Holding, реши да съсредоточи усилията си върху Европа. Но дори там първоначалното ѝ бързо разрастване спря, като последните нови модели, които Polestar представи, датират от 2022 г.
„Ние сме млада компания и като се има предвид, че имаме много стабилен пазарен ритъм, е добре в даден момент да спрем за момент, преди да стартираме отново цикъла“, коментира Стефан льо Гевел, управляващ директор на Polestar France. „Решихме тази година да се концентрираме върху Франция и да рестартираме темпа догодина. Обсъдихме разширяване в Централна Европа и Латинска Америка“, добавя той.
География на произодствените мощности на Polestar. Карта: Ройтерс
Докато шведският автомобилен производител се опитва да завладее пазарите в САЩ и Китай, неговите премиум автомобили стават все по-популярни в Европа, която формира 75% от продажбите му.
Льо Гевел заяви, че автомобилният производител се надява, че в средносрочен план Франция ще се превърне в един от най-силните му пазари в Европа, като в момента това са Великобритания и Швеция.
Polestar се опита да се конкурира с други премиум марки, като Mercedes, BMW, Audi и Tesla, фокусирайки се върху рекламни кампании, целящи да привлекат собствениците на коли Tesla.
Но разширяването на Poletsar е на пауза, откакто компанията навлезе в Испания, Португалия и Италия преди около три години. Във Франция Polestar ще започне да приема поръчки за своите модели в сряда, при ценови диапазон от 46 800 евро до 79 800 евро.
Първият френски шоурум ще отвори врати в Льо Ман през юли, като първите доставки се очакват от октомври.
Най-големите пазари на Polestar. Графика: Ройтерс
Компанията планира да развие стабилна сервизна мрежа и специализирани търговски обекти, като за момента разчита на бившия си собственик Volvo Cars, който продължава да произвежда някои модели Polestar.
Разширяването във Франция беше забавено поради жалба, подадена от PSA - вече част от Stellantis, която твърди, че логото на Polestar прилича твърде много на логото на марката DS.
Двете страни постигнаха споразумение през 2022 г., без да разкриват финансовите му подробности.


Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена