IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Как китайската електромобилна технология променя световния автомобилен дизайн

Западните автомобилни производители се нуждаят от китайски технологии, за да преодолеят препятствията при разработките и по-бързо да пускат нови модели на пазара

14:31 | 11.09.25 г. 15
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Когато ръководителите на Audi за първи път виждат Zeekr 001 през 2021 г. - китайски електрически автомобил с голям пробег и европейска естетика, събитието се превръща в отрезвителен студен душ за германската марка премиум автомобили, която осъзнава, че ако иска да се конкурира с китайците, ще се нуждае от тяхната технология, пише Ройтерс.

„Zeekr 001 тогава шокира почти всички“, споделя Щефан Пьотцeл, президент на продажбите и маркетинга в съвместното предприятие между SAIC и Audi. „Трябваше да направим нещо по въпроса“, добавя той.

За да разшири гамата си от електрически автомобили за китайските потребители, Audi произведе AUDI E5 Sportback само за 18 месеца, използвайки технологии, предоставени от SAIC, включително батерии, електрическо задвижване, инфоразвлекателен софтуер и усъвършенствани системи за подпомагане на шофирането.

Audi очаква да пусне в продажба електромобила на стойност 33 hil. долара на клиентите в Китай още този месец, като нейните конкуренти също се стремят да използват китайската интелектуална собственост, за да пускат по-бързо нови модели. Toyota Motor и Volkswagen вече обявиха планове за разработване на модели, предназначени за Китай, с технологии съответно от GAC и Xpeng.

Renault и Ford Motor се стремят да стигнат по-напред и да разработят глобални модели на китайски платформи за електрически превозни средства.

Подобни сделки представляват сравнително малки, но нарастващи потоци от приходи за китайските производители на електромобили.

Западните автомобилни производители се нуждаят от китайски технологии, за да преодолеят препятствията в разработките и бързо да пускат на пазара нови модели. Междувременно китайските компании отчаяно се нуждаят от допълнителни приходи на фона на ожесточената ценова война у дома и засилващите се търговски търкания на други пазари.

China Inside

Тази нова стратегия наподобява кампанията Intel Inside от 90-те години на миналия век, при която американският производител на чипове Intel използва най-съвременните компоненти, за да трансформира компютрите в първокласни продукти.

В този случай китайските автомобилни производители продават електромобилна технология: основите са готови за производство, автомобили с батерии, подходящи дори за производители с малък обем и малки бюджети.

Leapmotor си партнира със Stellantis при продажбите на своите електрически превозни средства извън Китай и преговаря с други марки за лицензиране на технологията си, посочва главният изпълнителен директор Джу Дзянмин пред Ройтерс.

Автомобилни експерти изтъкват, че използването на готово китайско шаси и софтуер за електромобили може да спести милиарди долари и години за разработка и да помогне на традиционните автомобилни производители да настигнат китайските конкуренти.

Renault е сред първите западни компании, която създаде нискобюджетния електрически Dacia Spring на платформа от китайската Dongfeng за продажба в Европа през 2021 г.

Френската група не спира дотук. Тя разработва нов електрически Twingo в своя развоен център в Шанхай, като китайската инженерна фирма за електрически превозни средства Launch Design предоставя техническа подкрепа.

Volkswagen разшири плановете си за разработване на модели, работещи с всички видове гориво, предназначени за Китай, базирани на платформи, разработени съвместно с Xpeng.

Говорител на Volkswagen China заяви, че сътрудничеството с Xpeng засега е фокусирано върху Китай.

Вдъхновени от Tesla, китайските производители на електромобили разработиха модулни платформи, които намаляват разходите, ускоряват разработването и понижават пазарните бариери.

„Те се учат бързо от Tesla“, коментира Форест Ту, бивш ръководител в китайския производител на батерии Contemporary Amperex Technology Co. (CATL), сега основател на консултантската фирма Mapleview Technology.

Износът на китайски технологии би могъл да помогне на по-слабо индустриализираните страни да изградят свои „национални марки за електрически превозни средства“, подчертава Ту.

Базираната в Абу Даби CYVN Holdings, стратегически инвеститор в Nio, е разработила премиум електромобил, използвайки шасито и софтуера на китайския концерн.

Междувременно, новите шасита за електромобили на CATL ще позволят на потребителите „да решат как да изглежда даден автомобил“.

Компанията заяви, че ще увеличи производството на шасита през следващите три години, след като подписа договор с няколко местни автомобилни производители.

Големият риск за традиционните автомобилни производители е свързан с това, че използването на чужда технология подчертава ограниченията при определянето на марката и нейната уникалност. Все пак чрез смесване на технологиите автомобилните производители могат да ограничат риска, смятат анализатори.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:32 | 11.09.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

14
rate up comment 1 rate down comment 0
wart
преди 1 месец
От статията се разбира тези цивилизовани, надменнi , високомерни колонизатори или ще се качат на Китайският поезд или ще бъдат смачкани . Ерата на доминиране на Европейската автомобилна индустри е към своя край , това е един необратим процес и демократичните колонизатори пирати трудно ще се примирят но ще бъдат принудени да го приемат . Сега разбраха ,че колониите могат и те да създадат собствени високотехнологични продукти при Китай те забравиха ,че е била Империя и естествено е да бъде лидер
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 2 rate down comment 2
zelka007turbo
преди 2 месеца
До: Алехандро ... "Не те ли мързи да си слагаш и плюсовете?!" ... тва му е малката радост в остатъка от съществуването му ... :))) ... пък и върши полезна работа на сайта по този начин ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 0 rate down comment 4
zelka007turbo
преди 2 месеца
До: khao ... То е така !! Поднебесните твърдят , че са свалили времето за разработка на нов модел на 18 месеца . Доколко е вярно не мога да преценя , но факт , могат да пускат "нов" модел на всеки 18 месеца ... :))) ... сега доколко в него има нови неща , доколко е фейслифт ... Аз лично съм се нагледал на претупани и поефффтинени китайски машини и стоки . Няма как да прескочиш материалознанието и математиката на механиката , ако щеш 10хил индженери назначи ... !!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 3 rate down comment 2
Алехандро
преди 2 месеца
До: неAлexaндpoНе те ли мързи да си слагаш и плюсовете?! Хахахаха!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 6 rate down comment 2
Aлexaндpo
преди 2 месеца
До: khao, ти сега не ми обяснявай, всичко е ясно
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 4 rate down comment 13
khao
преди 2 месеца
До: zelka007turbo то е ясно че статията е писана от човек който никога не е сглабял даже играчка от шоколадово яйце и си мисли че купуваш една технология и от утре започваш да призвеждаш по нея... и те така те!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 1 rate down comment 23
zelka007turbo
преди 2 месеца
Един автомобил съдържа около 30хил части . Претупването на проектирането и съгласуването не води до нищо добро , единствено маркетингът може да се възползва , въпреки че вероятно и те са били под "напрежение" . Самото съгласуване с около 300 поддоставчици и влизане в стандартизация е по-времеемко . Отделно създаването на документация и процедури за диагностика и ремонт също ... Аве китайска му работа ... :))) ... Да си ги карат и да се хвалят колко са добри и ефффтинки ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 6 rate down comment 27
khao
преди 2 месеца
Очевидно тази статия е писана на грантове, и няма нищо общо с реалноста! Цитат: "Тази нова стратегия наподобява кампанията Intel Inside от 90-те години на миналия век, при която американският производител на чипове Intel използва най-съвременните компоненти, за да трансформира компютрите в първокласни продукти." ... що за безсмилено сравнение...това може да го произведе само мозък след 3 инсулта! Едва ли не до интел всички са използвали само стари компоненти за чипове, хахаха
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 24
Алехандро
преди 2 месеца
води до чести ръчни намеси по време на дъжд.Паркиране и маневриранеАвтомобилът изисква натискане на *** на спирачката за смяна на предавките по време на маневри при паркиране с ниска скорост, което се усеща като по-малко плавно и по-тромаво в сравнение с конкурентите.Толкова стига ли?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 25
Алехандро
преди 2 месеца
не е лесно видимо или достъпно. Това може да обърка новите потребители или пътниците, което представлява проблем за ползваемостта.Допълнителни наблюдения от прегледитеРадио и медийни функцииЛипсват лога на станциите, RDS и автоматично превключване на честотите за радио/DAB, което намалява удобството за потребителите, свикнали със съвременните информационно-развлекателни системи.Автоматични чистачкиПотребителите се оплакват от недостатъчната чувствителност на автоматичните чистачки, кое ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още