IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

OpenAI временно спря ChatGPT заради грешка

Услугата е възстановена, а междувременно сенатор от САЩ се прицелва към компаниите за изкуствен интелект с въпроси за сигурността им

12:16 | 21.03.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

OpenAI временно е спряла своята популярна услуга ChatGPT, след като е получила информация за грешка, която позволява на някои потребители да виждат заглавията на чат историите на други потребители, пише Bloomberg.

Говорител на OpenAI е коментирал пред медията, че заглавията се виждат в страничната лента на потребителската история, която обикновено се появява от лявата страна на уебстраницата на ChatGPT. Чатботът е бил временно деактивиран, след като компанията е научила за случващото се, твърди говорителят. Според компанията не се е виждала друга част от разговорите на другите потребители.

Грешка в неназован софтуер с отворен код е причинила проблема, допълва говорителят. Компанията все още проучва конкретната причина.

ChatGPT все пак е пусната онлайн отново в понеделник вечерта, а хронологията на чатовете на потребителите е липсвала до късно.

„Историята е временно недостъпна“, гласи съобщение на мястото, където обикновено се намират заявките и отговорите на ChatGPT до потребителите. „Работим, за да възстановим тази функция възможно най-скоро“.

В изявление от понеделник вечерта говорителят коментира: „ChatGPT отново е онлайн и ние работим, за да върнем и историята на чатовете“.

Същевременно, докато OpenAI, Google, Microsoft и други технологични компании ускоряват пускането на своите чатботове и други инструменти, базирани на изкуствен интелект, американски сенатор настоява за отговори относно това как въпросните компании възнамеряват да защитават децата от потенциални злоупотреби.

Майкъл Бенет, демократ от Колорадо, е написал писмо до главните изпълнителни директори на OpenAI, Microsoft, Google, MetaPlatforms и Snap във връзка с този въпрос. Според него част от резултатите в отговор на потребителски запитвания в техните услуги с изкуствен интелект е „притеснителна“. Ето защо Бенет иска от изпълнителните директори да отговорят на въпроси за това как оценяват и проверяват своите услуги и моделите, стоящи зад тях. Срокът, който им е дал, е 28 април, като се фокусира предимно върху това как ще опазят младите потребители защитени.

Бенет е поискал от компаниите да му кажат повече за събирането на данни и политиките за задържането им, свързани със съдържанието, което чатботовете получават от младежите. Сенаторът настоява да научи и колко служители във всяка компания работят по сигурността на изкуствения интелект, особено що се отнася до малки деца.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:17 | 21.03.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още