IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Continental закрива заводи, съкращава до 20 000 работни места

Програмата за строги икономии вероятно може да бъде еталонът за това колко висок е натискът върху разходите в индустрията на доставчиците

18:55 | 25.09.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Главният изпълнителен директор Елмар Дегенхарт. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Главният изпълнителен директор Елмар Дегенхарт. Снимка: Ройтерс

От седмици представители на синдикатите и управителният съвет се борят за програмата за строги икономии на Continental. От сряда е ясно колко работни места трябва да бъдат съкратени и кои заводи трябва да бъдат затворени. Специално за служителите в Германия мерките за намаляване на разходите на листнатата на Dax компания Group би трябвало да са разочарование.

Като част от „Трансформацията 2019 - 2029 г.“ Continental ще премахне до 20 000 работни места в световен мащаб през следващите десет години. Само в Германия са засегнати около 7000 от общо 62 000 работни места, 5 000 от тях до 2023 г. Доставчикът на автомобилната индустрия се надява с мерките да намали брутните разходи от 2023 г. годишно с 500 милиона евро.

В Германия са засегнати преди всичко служители, които проектират и произвеждат компоненти за двигатели с вътрешно горене. В завода в Родинг, Бавария, където 540 служители произвеждат хидравлични компоненти за бензинови и дизелови двигатели, производството ще бъде прекратено до 2024 г. 330 работни места ще бъдат премахнати.

В завода в Лимбах-Оберфрона, Саксония, който произвежда дизелови инжекциони, ще бъдат премахнати 860 от 1230 работни места. За останалите 370 служители Continental търси преход към функциониращи бизнес области.

В Бабенхаузен, Хесен, научно-изследователската и развойна дейност ще бъде преместена на други места до края на 2021 г., а до 2025 г. серийното производство в отдела за инструменти ще спре. 2200 работни места са засегнати тук.

Програмата за строги икономии на Continental вероятно може да бъде еталонът за това колко висок е натискът върху разходите в индустрията на доставчиците. Спадът в продажбите на автомобили, отслабващата икономика и трансформацията на автомобилната индустрия принуждават доставчиците по целия свят да пестят.

Така плановете за съкращаване на разходите на компанията от Хановер биха могли да предскажат пред какви предизвикателства ще се изправят конкуренти като Bosch или ZF. „Структурната ни програма е проектирана да бъде бързо развиваща се, за да можем успешно да стартираме в бъдещето на здравата мобилност“, казва изпълнителният директор Елмар Дегенхарт в писмо към програмата за строги икономии.

„Подобно на нашите индустрии, ние сме принудени да се приспособяваме много бързо. Това изисква най-високата концентрация от нас. Последователното изпълнение на структурната програма ще ни изтласка до краен предел на силите, а понякога вероятно и отвъд тях“.

Оперативните съкращения наистина са „последният избор“. Но Дегенхарт не иска да ги изключи като възможност. „Ако те бъдат неизбежни, ние искаме да подкрепим заминаващите си служители възможно най-добре“, се казва в изявление на групата.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:59 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още