Японското индустриално производство регистрира спад от 4% през ноември на годишна база, потискано от силната йена, слабото търсене в световен мащаб и наводненията в Тайланд, които принудиха мнозина доставчици да спрат производствените мощности, съобщи ВВС, като се позова на данни на японското министерство на икономиката, търговията и индустрията.
Данните бяха оповестени едва няколко дни, след като правителството обяви, че очаква свиване на икономиката през настоящата година с 0,1%, след като предишната прогноза бе за ръст от 0,5%.
Анализатори обаче очакват ръст на производството през следващите няколко месеца.
„Наводненията в Тайланд доведоха до прекъсване на веригите за доставки на компаниите, които произвеждат необходимите части за автомобилите, компютри и харддискове“, заяви Масаки Кано, старши икономист в японския филиал на JP Morgan Securitie.
„Това е временен спад, тъй като производителите очакват възстановяването на производството през следващите 2 месеца да се ускори, тъй като по-голямата част от въздействието на наводненията вече е преодоляна“, добави той.
Курсът на йената достигна нива, при които износителите твърдят, че стоките им стават неконкурентноспособни и прекалено скъпи за купувачите от чужбина.
Продължаващите икономически проблеми в еврозоната бяха определени през миналата седмица от управителя на японската централна банка Масааки Ширакава като оставаща заплаха за икономиката на страната.
Анализаторите очакват спадът в индустриалното производство да допринесе за влошаване на положението.
„Японският брутен вътрешен продукт през четвъртото тримесечие на 2011 г. отново ще бъде слаб след рязкото излизане от рецесията през третото тримесечие“, заяви Раджив Бисвас от IHS Global Insight.


2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Тръмп: Сделката между Netflix и Warner може да бъде антитръстов проблем
Рей Далио: ОАЕ е като Силициевата долина за инвестиционния мениджмънт
Ново гранично напрежение заплашва мира Тайла
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Турски трафикант изхвърли в морето 37 мигранти, едно дете загина
Кредитен експерт: Няма нищо страшно, плащаме с левове, рестото - в евро
Без съгласие между социалните партньори за бюджета на НЗОК
Как да се предпазим от фалшиви оферти и промоции за Коледа и Нова година?
Аналена Бербок: Украйна не трябва да отстъпва територия