Марката на автомобила влияе на емоциите на водача при вземане на решение за покупка, а моделът му – на физиологичните показатели. Това коментира в предаването "Светът е бизнес" на Bloomberg TV Bulgaria д-р Станимир Андонов, маркетинг и брандинг консултант, като се позова на невромаркетингово изследване в областта на автомобилите, което анализира усещанията на шофьор, докато управлява различни модели коли. Той добави, че изследването включва тест на 37 различни автомобила на различни производители, които варират по размер и задвижване.
„Невромаркетинговите изследвания са комбинация между традиционни маркетингови подходи и наблюдение и изследване на физиологичните параметри на респондентите, посочи д-р Андонов. – При традиционните изследвания се задават въпроси на респондентите или отговарят на дадени анкети, докато при невромаркетинговите изследвания се следи само поведението и физиологичните параметри.“
Консултантът и екипът му имат опит в изследването на телевизионни реклами, преди те да бъдат излъчени. При последния експеримент са тествали 37 различни нови автомобила със специален тестов пилот, като по време на шофирането са били следени физиологичните му показатели и промяната им в зависимост от управлявания автомобил. В едната част на изследването са сравнили състоянието на водача, който е управлявал само два различни модела на една марка, като единият е електрически, а другият с двигател с вътрешно горене (ДВГ). От теста се разбира, че електромобилът въздейства повече на водача.
В другата част на изследването са тествани 37 автомобила на различни производители, вариращи в размер, задвижване, при който се наблюдава с измервателни уреди на главата и ръцете на шофьора поведението му, докато шофира в София, в светлата част на деня, по 30 минути всеки автомобил. „Изкуствен интелект, разработен от американска компания, обработва данните и ги сортира в шест емоционални параметъра – внимание, ангажираност, възбуда, релаксация, фокус, интерес и стрес. Вижда се, че марката на колата не въздейства на физиологичната реакция“, обясни д-р Андонов и посочи, че различни модели на един и същи бранд често водят до противоположни резултати.
Целта на проучването е да открие дали електромобилите са по-интересни и вълнуващи от традиционните автомобили. По думите на консултанта се оказва, че задвижването не е най-важният параметър при усещанията на човек. „По-важно е големината на шасито, окачването и различните удобства в купето. Марката на автомобила влияе на емоциите на водача при вземане на решение за покупка, а моделът – на физиологичните показатели“, коментира д-р Андонов.
Според него изводите от изследванията са, че мислим, че вземаме рационални решения в живота си, но се оказва, че е точно обратното. „Повечето случаи сме водени от емоции, преживявания, спомени, мечти и накрая търсим нещо рационално да оправдае емоционалния ни избор“, отбеляза маркетинговият специалист.
Защо рекламодателите нарочно създават скучни реклами като маркетингов трик? Какво трябва да съдържа една реклама, за да отличи даден бранд? Колко важни са инфлуенсърите за създаването на по-евтини реклами? Защо се забравят провалите на големите брандове? Имат ли смисъл предизборната агитация и политическият маркетинг и как влияят на изборните резултати?
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Светът е бизнес" може да гледате тук.


Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво