IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Here – картовата услуга на Daimler, BMW и Audi, гори милиони евро

Съществуващите акционери, сред които Intel, Pioneer, NTT и Mitsubishi искат да минимизират своите загуби и да видят най-сетне икономически успех

11:18 | 23.06.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Геоданните трябва да позволяват автономното шофиране. Но това все още не е голям бизнес, а Here е на загуба. Илюстрация:&nbsp;Here</p>

Геоданните трябва да позволяват автономното шофиране. Но това все още не е голям бизнес, а Here е на загуба. Илюстрация: Here

Резултатът: шефът на Here Едзард Овербек разглежда в момента „широк спектър от възможности“, за да събере допълнителен капитал за по-нататъшното развитие на компанията, както пише в годишния отчет самият той – бивш мениджър на Cisco. Обсъждат се както влизането на допълнителни инвеститори, така и евентуално първично публично предлагане.

Едно е сигурно: съществуващите акционери, сред които американският производител на чипове Intel, специалистът по електроника Pioneer Corporation, както и доставчикът на телекомуникации NTT и Mitsubishi Corporation (MC), в допълнение към германските автогиганти, искат да минимизират своите загуби и най-накрая да видят икономически успех.

Here е зависима от автомобилния сектор

Овербек обещава да се справи възможно най-скоро. През 2021 г., но не по-късно от 2022 г., той възнамерява да реализира устойчиви печалби с Here, каза той пред Handelsblatt през миналата година. За целта той реже разходите навсякъде. В хода на коронакризата той отмени всички командировки, наложи замразяване на наемането на служителите и намали инвестициите. Например Овербек намали разходите за  научноизследователска и развойна дейност с една трета до 508 млн. евро. Освен това около 600 служители тук да напуснат Here.

За да излезе на борсата компанията обаче, Овербек  трябва да направи много повече. Холандецът има визионерски планове. Той иска да създаде дигитален образ на физическия свят и да измерва целия свят с милиметрова точност. Пътищата, сградите и водоемите трябва да се картографират в реално време, както и превозни средства, хора и стоки.

С помощта на потока от данни не само автономните таксита трябва да могат да транспортират пътници от точка А до точка В без произшествия, но и безпилотните летателни апарати, например, трябва да могат да доставят милиони колети без никакви проблеми.

Компанията изчислява потенциалния обем на пазара за такива базирани на местоположението услуги за данни на 20 млрд. евро до 2025 г. Here трябва да се преобрази от картова услуга в гигант на цифрова платформа. „Основната идея е добра“, заявява Щефан Братцел, директор на Центъра за автомобилен мениджмънт (CAM) в Бергиш Гладбах. „Но за да се повиши наистина този потенциал за продажби, трябва да се инвестира много и да се утвърди срещу конкуренцията“. Експертът в бранша се страхува, че конкурентите в бизнеса с геоданни като гиганта на търсачките Google или производителя на iPhone Apple ще имат по-дълбоки джобове от Here.

Друг проблем: Here все още е силно зависима от автомобилната индустрия. Делът на продажбите с клиенти от автомобилната индустрия остава 71% през 2020 г. Предвиденото намаляване на този клъстерен риск чрез нови клиенти в телекомуникационната индустрия или транспортната индустрия засега се развива слабо. „Всъщност не успяват да генерират достатъчно нов бизнес“, казва Братцел.

Овербек  не е съгласен. Here далеч не е „заела просто защитна тактика“. Очакваният оборот с нови поръчки, който неговата група успява да сключи през 2020 г., възлиза на 1,7 милиарда евро за следващите години. Това е леко увеличение в сравнение с приемането на поръчки през 2019 г. Но сега Овербек  е изправен и пред друга задача -  да генерира конкретни приходи и преди всичко - по-високи маржове на печалба от всички тези нови поръчки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:38 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още