Сега британското правителство казва, че 22% от цялото реактивно гориво в британската авиация трябва да идва от устойчиви източници до 2040 г. Но това е съпътствано от допълнителни предизвикателства.
В Обединеното кралство SAF се прави основно от готварско олио, част от което се доставя от Азия, а корабоплаването е отговорно за 2% от глобалните емисии на въглероден диоксид.
Алтернативните методи за създаване на SAF изискват големи количества електроенергия като част от производствения процес.
Преначертаване на небето
Има още един по-неочакван начин, по който авиокомпаниите могат да намалят емисиите. Това е свързано с промени в техните маршрути, така че да станат по-къси и директно, за да се намали разходът на гориво.
В момента повечето самолети летят по маршрути, определени от мрежа от маяци, много от които са поставени преди десетилетия. В резултат на това те не винаги летят по най-краткия маршрут, но „модернизацията на въздушното пространство“, както е известно, ще позволи по-кратки пътища до дестинациите.
Така че тук е необходима сателитна технология: самолетите, летящи над Атлантическия океан, трябва да летят на поне 60 км един от друг, но сателитната технология може да свие това разстояние до около 20 км, което позволява на повече самолети да летят в определено пространство.
Но Националните служби за въздушно движение, които контролират повечето полети до и от Англия и Уелс, предупреждават, че тези промени не са нито лесни за постигане, нито ще се случат бързо.
Състезанието при електрическите самолети
Скрит в нещо като мини хангар, точно извън Бристол, изобретателят Стивън Фицпатрик прекарва седем години в работа върху иновативен самолет, който може да се окаже в основата на друго решение. Неговото творение от въглеродни влакна, известно като VX4, има осем витла и прилича на гигантски дрон, но най-важното е, че не използва гориво. Вместо това машината се захранва от литиево-йонни батерии, подобни на тези в електрическите автомобили.
Само батериите тежат 800 кг, което представлява първото предизвикателство: самото тегло ограничава пробега на самолета.
Фицпатрик казва, че VX4 ще има пробег от около 160 км като за начало. „Всяка година батериите, които използваме, ще се подобряват... С течение на времето ще можем да разработим хибридно задвижване, вероятно използвайки водородни горивни клетки и батерии, и това ще увеличи допълнително пробега“, изтъква той.
Перспективата за замяна на полетите на дълги разстояния от самолети, задвижвани от реактивни двигатели, обаче е далечна. „В света няма батерийна химия, която да ни даде енергията, от която се нуждаем, за да превозим стотици пътници над Атлантическия океан“, признава той.
Използването на водород по други начини може да се окаже по-добро решение.
преди 2 месеца До: evlogi Я виж центъра на София как се разреди трафика в пиковите часове, па в извън пиковете е рахат направо. Много добро решение това с ниско емисионните зони! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: evlogi ... Хе, не ги мисли купилите самальоти ... :))) ... Забраниха ли влизането по всички европейски, а и не само, столици на коли с нисък еко стандарт? То вече има от световните столици само с електрички можеш да влизаш. И тук така ще стане. Ще забранят кацанията на стари самальоти на определени летища. А който няма кинти да лети с електрически самальот ... ами няма да лети ... таман ще разредят и без това претовареният въздушен трафик. Продължаваш да живееш в някакъв имагинерен свят! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Удивително е как може въобще да се пишат подобни глупости.В момента двата основни производителя на самолети имат поръчки за доставка за следващите 8 години.Около 9000 броя.Тези самолети ще са в експлоатация поне 30 години.Т.е .ако сега изведнъж спрат ВСИЧКИ нови поръчки за такива самолети пак през 2050 повечето самолети ще са като сегашните. И това е без да вземам предвид навлизането на COMAC в бранша.Крайно време е да спрем да гоним еднорози и да се насочим към изпълними неща. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: cyclop Ето ти го и в движение ... :))) ... https://***.youtube.com/watch?v=q-coSloGPRs отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: cyclop Психо, електрическите самальоти идат, както се упражняваше в/у електричките, така дойдоха, така и тук. Както виждаш на никой не му дреме за клошовете. Я виж какви роботи внедряват в Поднебесната за разпознаване на хора, проследяване и обездвижване, предполагам с електро шок ... :))) ... ще ти допадне! Скоро и в Европа ... https://***.youtube.com/watch?v=jPmC79Gdre4 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Аджендичката е недвусмислена - целта е НИКАКВО летене със самолети от обикновени хора. Интересно, че тези, които съчиняват и налагат аджендичката, се събират със стотици частни самолети, за да обсъждат злите си планове - все едно самите те не вярват на булшита, който проповядват? отговор Сигнализирай за неуместен коментар