Британско-американската самолетостроителна компания ZeroAvia казва, че очаква до две-три години да има 80-местен самолет, задвижван изцяло от водород. Airbus разработва нещо подобно.
И двата проекта представляват витлови самолети, но с ограничени скорости и пробег.
Цената за пътниците
Ефектите от използването на SAF, подобренията в горивната ефективност и самолетите, работещи изцяло с батерии или водород ще намалят емисиите от авиацията само с около една трета, става ясно от оценките на предишното британско правителство. Така че друга част от стратегията Jet Zero включва ценова схема за таксуване на авиокомпаниите за емисии и компенсиране на въглеродни емисии.
Авиокомпаниите вече плащат такса за всеки полет в Обединеното кралство, разход, който се прехвърля върху пътниците. В голяма част от страната (с изключение на Шотландия) това добавя 7 паунда за всеки вътрешен полет, 14 паунда за тези на къси разстояния и 92 паунда за полети на дълги разстояния. Но компенсирането на въглеродните емисии означава плащане на допълнителна такса.
Някои схеми са силно противоречиви, провокирайки въпроси около това как да се докаже колко дървета са били спасени от изсичане.
Кейт Хюит от Федерацията за авиационна среда, е загрижен за това, че настоящите неофициални проекти за компенсиране може да са контрапродуктивни: „Те всъщност могат да задълбочат този проблем с течение на времето, като създадат на потребителите погрешното впечатление, че емисиите от техния полет изчезват по някакъв начин чрез компенсиране“.
Дънкан Маккорт, главен изпълнителен директор на Sustainable Aviation, обединяваща група на британските авиокомпании, летища, производители и други играчи в бизнеса, е оптимист, че премахването на въглерода от полетите няма да добави много повече от няколко паунда към цената на самолетния билет.
„Смятаме, че можем да го направим, като същевременно даваме възможност на хората да продължат да летят и да продължат да трупат ползи от летенето, като например свързване на хора и възможността да отидат на почивка“, коментира той.
Но планът Jet Zero не казва нищо за допълнителните разходи за пътниците. Вместо това се фокусира върху „управление на търсенето“.
Дитер Хелм има собствено мнение за това какво означава Jet Zero за туристите и е напълно убеден, че това ще доведе до по-високи разходи. Що се отнася до вероятността правителството да постигне целта навреме, той също не е убеден в това, но също така предполага, че това може да не е целта.
„Зависи дали смятате, че Jet Zero е... наистина цел и дали те искат да я постигнат. Наистина съм скептичен за второто”, посочва Хелм.
преди 1 месец До: evlogi Я виж центъра на София как се разреди трафика в пиковите часове, па в извън пиковете е рахат направо. Много добро решение това с ниско емисионните зони! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: evlogi ... Хе, не ги мисли купилите самальоти ... :))) ... Забраниха ли влизането по всички европейски, а и не само, столици на коли с нисък еко стандарт? То вече има от световните столици само с електрички можеш да влизаш. И тук така ще стане. Ще забранят кацанията на стари самальоти на определени летища. А който няма кинти да лети с електрически самальот ... ами няма да лети ... таман ще разредят и без това претовареният въздушен трафик. Продължаваш да живееш в някакъв имагинерен свят! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Удивително е как може въобще да се пишат подобни глупости.В момента двата основни производителя на самолети имат поръчки за доставка за следващите 8 години.Около 9000 броя.Тези самолети ще са в експлоатация поне 30 години.Т.е .ако сега изведнъж спрат ВСИЧКИ нови поръчки за такива самолети пак през 2050 повечето самолети ще са като сегашните. И това е без да вземам предвид навлизането на COMAC в бранша.Крайно време е да спрем да гоним еднорози и да се насочим към изпълними неща. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: cyclop Ето ти го и в движение ... :))) ... https://***.youtube.com/watch?v=q-coSloGPRs отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: cyclop Психо, електрическите самальоти идат, както се упражняваше в/у електричките, така дойдоха, така и тук. Както виждаш на никой не му дреме за клошовете. Я виж какви роботи внедряват в Поднебесната за разпознаване на хора, проследяване и обездвижване, предполагам с електро шок ... :))) ... ще ти допадне! Скоро и в Европа ... https://***.youtube.com/watch?v=jPmC79Gdre4 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Аджендичката е недвусмислена - целта е НИКАКВО летене със самолети от обикновени хора. Интересно, че тези, които съчиняват и налагат аджендичката, се събират със стотици частни самолети, за да обсъждат злите си планове - все едно самите те не вярват на булшита, който проповядват? отговор Сигнализирай за неуместен коментар