Първата в света пътническа авиокомпания DELAG ( Deutsche Luftschiffahrts-Aktiengesellschaft или Германската компания за въздушен транспорт, бел. ред.) е създадена на 16 ноември 1909 г. като разклонение на Zeppelin Company. Компанията предоставя пътнически въздушни услуги до 1935 г., когато нейните операции са поети от новосъздадената Deutsche Zeppelin-Reederei.
Докато много от първите полети да са туристически обиколки на различни забележителности, дирижабълът на DELAG Bodensee започва редовни полети между Берлин и Южна Германия през 1919 г. Полетът от Берлин до Фридрихсхафен отнема от 4 до 9 часа, в сравнение с 18-24 часа с влак. Bodensee прави 103 полета и превозва почти 2500 пътници, 4990 кг поща и 2990 кг товар.
DELAG придобива втори аеростат от Zeppelin Company през 1920 г.; LZ-121 Nordstern е предназначен да предоставя международни пътнически услуги между Фридрихсхафен, Берлин и Стокхолм, но все още не е влязъл в експлоатация, когато DELAG е принудена да прекрати операциите си, притисната от Военната междусъюзническа комисия за контрол, създадена съгласно Версайския договор. Двата дирижабъла на DELAG са прехвърлени на съюзниците като военни репарации: LZ-120 Bodensee е даден на Италия, а LZ-121 Nordstern на Франция.
DELAG предлага първата в света трансатлантическа пътническа услуга, използвайки LZ-127 Graf Zeppelin за извършване на редовни полети между Германия и Южна Америка в началото на 1931 г. Graf Zeppelin прекосява Южния Атлантик 136 пъти, преди да бъде изведен от експлоатация след катастрофата на „Хинденбург“ през 1937 г.
Трансатлантическите дирижабли превозват 20 пътници и екипаж от 50 до 60 души и летят с максимална скорост от около 135 км/ч. Освен това те имат солидна структура, оборудвана със салони, кабини с двуетажни легла, бани, трапезарии и дори стаи за пушачи и за писане.
Билетът включва всички ястия и напитки, чанти, куфари и всички други необходими вещи за крайната дестинация. Общото тегло на допустимия багаж на човек е 126 кг при някои полети, много по-малко от всяко пътуване с кораб по това време. Най-новите дирижабли имат сложна бордова система за изпращане и получаване на телеграми, където пътуващите по работа могат да комуникират със съответните офиси или клиенти в реално време.
Целта на DELAG е да комерсиализира пътуването с дирижабли чрез предоставяне на пътнически въздушни услуги и да закупи аеростати, построени от Zeppelin Company.
DELAG е създадена под ръководството на изпълнителния директор на Zeppelin Company Алфред Колсман, който е женен за дъщерята на производителя на алуминий Карл Берг, който доставя метал за дирижаблите на Graf Zeppelin.
През 20-те и 30-те години на миналия век дирижаблите летят по целия свят и са най-ефективното транспортно средство. Тяхното инженерство е най-напредналото за времето си, особено в използването на дуралуминий и техниките за въздушна навигация
През 1937 г. катастрофата на "Хинденбург" отнема живота на 35 души от общо 97 пътници. Това е първият инцидент, предаван на живо. Въздействието, което изображенията оказват върху публика, свикнала да чете за дадени събития, но не и да ги вижда, е толкова голямо, че бележи края на ерата на големите дирижабли.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали