Всички осем пътни и железопътни надлези от инфраструктурата към моста при Видин-Калафат са отворени за движение, съобщиха от Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Тези съоръжения, които са част от прилежащата инфраструктура към "Дунав мост 2", са от изключително значение за цялостната реализация на проекта, защото без тях не може да бъде осъществен преходът и движението към самия мост, поясниха за Investor.bg от транспортното ведомство.
Общата дължина на всички пътни връзки от прилежащата инфраструктура към моста е близо 760 м. Повечето пътни възли са изградени в тип "полудетелина", един - в тип "тромпет" и един от комбиниран тип - "полудетелина" и "диамант".
Към момента проектът “Дунав мост 2 е звършен на 86%, посочват от министерството на транспорта. Пусковият срок е 29 ноември 2012 г. По повод на наближаващия пуск наскоро министърът на транспорта Ивайло Московски коментира, че срокът за изпълнението на мащабния инфраструктурен проект е напълно изпълним, стига лошото време да не попречи на довършителните дейности.
От пресцентъра на ресорното министерство коментират, че най-вероятно “Дунав мост 2” ще влезе в експлоатация от следващата година, тъй като предстоят редица преговори между българската и румънската страна за това как да бъде извършвано движението по него.
Припомняме, че през 2007 г. бе подписан договорът с испанската компания-изпълнител на проекта за изграждането на “Дунав мост 2” FCC Construcción S.A. През март 2008 г. бе даден и официалният старт на строителните дейности. Стойността на договора за изграждане на прилежащата инфраструктура е малко над 72 млн. евро.
Освен надлезите испанската компания трябва да извърши рехабилитация на 7 км железопътни линии, електрификация на жп частта на моста, модернизация на устройствата за сигнализация и контрол на движението по железопътните релси.
Общата стойност на всички договори, които са сключени с испанската FCC Construcción S.A., е 202,5 млн. евро.
През януари тази година парламентът одобри оскъпяването на българския дял от финансирането на "Дунав мост 2" с 50 млн. лв. Според първоначалния план сумата за строежа на "Дунав мост 2" (Видин-Калафат) трябваше да бъде 173 млн. евро. Основната причина за повишаването на цената бе необходимостта от използване на стоманобетонни колони, вместо стоманени, поради геофизичните условия на района.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
Желязков отвърна на Белобрадова за поднесената оставка и защо не я подписва
Още един депутат изгоря с подкуп в украинския парламент