IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Всички надлези към моста при Видин-Калафат са отворени за движение

До края на ноември проектът "Дунав мост" 2 ще бъде завършен, съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски

11:14 | 01.10.12 г.
<p>
	<em>Строителството на &quot;Дунав мост 2&quot; е завършено на 86%.</em>&nbsp;Снимка: <i>БТА</i></p>

Строителството на "Дунав мост 2" е завършено на 86%. Снимка: БТА

Всички осем пътни и железопътни надлези от инфраструктурата към моста при Видин-Калафат са отворени за движение, съобщиха от Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията. 

Тези съоръжения, които са част от прилежащата инфраструктура към "Дунав мост 2",  са от изключително значение за цялостната реализация на проекта, защото без тях не може да бъде осъществен преходът и движението към самия мост, поясниха за Investor.bg от транспортното ведомство.

Общата дължина на всички пътни връзки от прилежащата инфраструктура към моста е близо 760 м. Повечето пътни възли са изградени в тип "полудетелина", един - в тип "тромпет" и един от комбиниран тип - "полудетелина" и "диамант".


Към момента проектът “Дунав мост 2 е звършен на 86%, посочват от министерството на транспорта. Пусковият срок е 29 ноември 2012 г. По повод на наближаващия пуск наскоро министърът на транспорта Ивайло Московски коментира, че срокът за изпълнението на мащабния инфраструктурен проект е напълно изпълним, стига лошото време да не попречи на довършителните дейности.

От пресцентъра на ресорното министерство коментират, че най-вероятно “Дунав мост 2” ще влезе в експлоатация от следващата година, тъй като предстоят редица преговори между българската и румънската страна за това как да бъде извършвано движението по него.

Припомняме, че през 2007 г. бе подписан договорът с испанската компания-изпълнител на проекта за изграждането на “Дунав мост 2” FCC Construcción S.A. През март 2008 г. бе даден и официалният старт на строителните дейности. Стойността на договора за изграждане на прилежащата инфраструктура е малко над 72 млн. евро.

Освен надлезите испанската компания трябва да извърши рехабилитация на 7 км железопътни линии, електрификация на жп частта на моста, модернизация на устройствата за сигнализация и контрол на движението по железопътните релси.

Общата стойност на всички договори, които са сключени с испанската FCC Construcción S.A., е 202,5 млн. евро.

През януари тази година парламентът одобри оскъпяването на българския дял от финансирането на "Дунав мост 2" с 50 млн. лв. Според първоначалния план сумата за строежа на "Дунав мост 2" (Видин-Калафат) трябваше да бъде 173 млн. евро. Основната причина за повишаването на цената бе необходимостта от използване на стоманобетонни колони, вместо стоманени, поради геофизичните условия на района.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:13 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още