Френският производител на автомобили Renault отчита 38% ръст на печалбата за миналата година, след като компанията увеличи пазарния си дял в Европа чрез разширена линия модели SUV и чрез подобрени модели на Renault Megane хечбек, съобщава Bloomberg.
Оперативната печалба се повишава от 2,38 млрд. евро през 2015 г. до 3,28 млрд. евро през 2016 г. Икономистите, анкетирани от Bloomberg, очакваха средно печалба в размер на 3,05 млрд. евро.
Приходите скачат с 13% до 51,2 млрд. евро.
Акциите на Renault поскъпнаха 4,1%, което беше най-резкият скок от 12 юли 2016 г., а към 11:20 часа българско време те записват ръст от 2,20% до 84,60 евро за брой.
За последните 12 месеца акциите на Renault поскъпнаха с 18%.
„Беше много добра година и ние достигнахме целите, които си поставихме“, казва главният финансов директор Клотилд Делбо. „Постигнахме тези добри резултати въпреки трудностите в някога силни пазари като Русия и Бразилия“, допълва той.
След като миналата година изпревари PSA Group и стана вторият по големина автопроизводител в Европа след Volkswagen, Renault се изправя пред предизвикателството да задържи тази инерция в среда на бавен растеж. Така на преден план излизат усилията на концерна да понижи зависимостта си от европейския пазар, като се върне в Иран и разшири присъствието си в Индия и Африка.
Миналата година Renault разшири пазарния си дял в Европа до 10,1%, тъй като привлече купувачи със своите SUV модели като Kadjar и Captur и като подобри моделите Megane и минивана Scenic. Френският концерн очаква продажбите на бранда Renault и на по-евтините Dacia да продължават да растат и тази година. През 2016 г. глобалните продажби на компанията растат с 13% в сравнение с ръст от 4,6% в автомобилния сектор като цяло.
За да покаже, че ръстът може да продължи, компанията възнамерява да представи през октомври план за увеличение на годишните приходи с 37% до 70 млрд. евро през 2022 г. и да повиши маржа на оперативната печалба до 7% от продажбите след пет години. Сега този марж е 6,4%.
Renault е обект на разследване от страна на френската прокуратура по подозрения за нарушения при вредните емисии. Компанията не е заделяла средства за евентуални щети, посочва финансовият директор Делбо. От концерна неколкократно заявиха, че автомобилите спазват правилата във Франция и в Европейския съюз и че нямат софтуер за манипулиране на данните за вредните емисии.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат