Мнението на индустриалните играчи
Станиславов обърна внимание и на проекта на Next.e.GO в Ловеч, като заяви, че съоръжението може да произвежда както автомобили на германската компания, така и модели на други, вече доказани в глобален план марки. Той подчерта, че концернът вече е подписал договори за производство с България и Гърция и очаква да сключи подобни със САЩ и Мексико.
По-различно е положението на германския производител на премиум автомобили BMW, който успява да маневрира сравнително успешно в кризата с полупроводниците, докато други негови конкуренти пострадаха значително повече. Според Виктор Проданов, мениджър корпоративни продажби и електромобилност в BMW България, електрификацията не е нова тема за компанията. Тя се оформя още през 2013 г., когато BMW пуска на пазара своя първи автомобил от серията I, използващ рециклирани и рециклируеми материали.
Към 2021 г. BMW е доставил над 1 млн. електрически автомобили в глобален план, като целта е до 2025 г. да достигне продажби в сегмента от около 2 млн. броя, изтъкна Проданов.
По отношение на емисиите компанията се стреми да ограничи с 40% вредните газове от целия жизнен цикъл на автомобила до 2030 г., както и да редуцира с 20 на сто емисиите от веригата на доставки спрямо нивата от 2019 г., добави мениджърът.
В същото време Росен Даскалов сподели, че „Син Карс“ се насочва към градската мобилност, като планира да стартира производство на компоненти в Русе, докато сглобяването на автомобилите ще се извършва в Мюнхен, Германия.
"Нашата стратегия е да произвеждаме възможно най-много от нужните компоненти“, посочва Даскалов.
Батерии и зарядни станции
Според Любомир Станиславов към момента е налице глобален недостиг на литиево-йонни батерии, които освен от електрическите коли, се използват и при потребителската електроника. Той подчерта, че този проблем ще се задълбочи, тъй като в момента делът на електромобилите в глобален план достига едва 2% с перспективата да нарасне бързо до края на десетилетието.
Относно рециклирането на батериите Станиславов смята, че един от вариантите е даден продукт да се използва за битови нужди, когато вече не е потребен за превозното средство. По този начин експлоатационният живот на батерията се удължава с няколко години. Той посочи американската компания Redwood Materials като един от големите играчи в бизнеса с рециклиране, който тепърва ще се разширява на пазара.
По темата за зарядната инфраструктура мнение сподели Виктор Проданов, който изтъкна факта, че 70% от всички зарядни станции в ЕС са инсталирани в три страни при положение, че тяхната обща територия е едва 23% от тази на общността. Останалите 30% от зарядните станции се намират в другите страни членки, които съставляват 77% от територията на ЕС.
Според Боряна Колева зарядната мрежа в България се изгражда предимно от частни инвеститори. Към момента действат 228 зарядни станции.
Българският пазар
Въпреки по-бавния темп на внедряване на електрически превозни средства на родния пазар българските потребители все по-често се обръщат към по-екологичните автомобили.
По думите на Колева към 2020 г. в страната ни са регистрирани 3543 изцяло електрически коли и около 13 хил. хибридни автомобили.
Проданов от BMW България допълни статистиката, подчертавайки, че през второто тримесечие на 2021 г. продажбите на изцяло електрически коли на компанията за българския пазар нарастват с 14,9%, докато тези на хибриди и плъгин хибриди се увеличават съответно с 31,9% и 107,7 на сто.
От своя страна Мартин Заимов прогнозира, че в рамките на три години броят на електрическите превозни средства в България може да нарасне до 100 000 автомобила.
Той защити твърдението, че този тип превозни средства стават все по-достъпни.
„На вторичния пазар вече се предлагат електромобили на цена от 8000 лв. Има и лизингови компании, които са готови да финансират подобни покупки“, изтъкна Заимов.


Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
преди 4 години Господин Клъстер очевидно не е запознат с предстоящата нова Революция - Автомобили с Газова Турбина , захранвана с С-Неутрален ИФО-Аерозол - https://biodizel.alle.bg . отговор Сигнализирай за неуместен коментар