Въпреки че Stellantis вече не внася автомобили от основните си марки Peugeot и Citroën от Китай, тя доставя някои от превозните средства на своя китайски Leapmotor чрез съвместното им предприятие.
Volvo Cars, част от Geely Group, също произвежда някои от своите автомобили в Китай, както и дъщерното ѝ дружество за електрически автомобили Polestar. Американският производител Tesla също внася някои превозни средства от Китай за Германия.
Всички те трябва да плащат по-високи мита, които са предназначени предимно да засегнат китайските производители.
Класация на страните по внос на автомобили
Превозните средства от Китай, главно от компании като BYD, MG, Xpeng, Maxus, Lynk & Co, Zeekr, Great Wall, Nio и Aiways, продължават да пристигат в Европа.
С 45 хил. внесени превозни средства в Германия между януари и май, Китай се нарежда на четвърто място в статистиката за внос на Федералната статистическа служба, точно пред САЩ (40 хил. автомобила). Трите най-големи държави по внос са Испания (107 хил. автомобила), Чехия (101 хил.) и Словакия (82 хил.). Това са предимно автомобили от Volkswagen Group, но също така има сериозни обеми на доставки от Hyundai и Kia, Stellantis и Land Rover.
През първите пет месеца на годината в Германия са внесени общо около 741 хил. превозни средства на стойност приблизително 21,1 млрд. евро. Стойността на автомобилите, внесени от Китай, е била приблизително 948 млн. евро.
Досега митата не успяват да забавят китайските производители
Ще бъдат ли ефективни митата? Това остава под въпрос. BYD, Great Wall Motors и Xpeng отбелязаха значителен ръст в продажбите на годишна база въпреки наказателните мита. Когато Automobilwoche се свърза с тях, BYD потвърди, че в момента не прехвърля разходите около митата върху клиентите. Освен това производителят планира да стартира производствена дейност в Унгария от 2026 г.
При Great Wall Motors цените на дребно също все още не са засегнати от митата. „В момента все още разполагаме с достатъчни запаси от електрическите модели“, казва говорител.
Случаят с Volvo
Шведската Volvo също е силно засегната от митата. Продажбите на EX30, внасян от Китай, спадат с почти 35 на сто през първата половина на годината.
От април 2025 г. EX30 се произвежда в Гент, Белгия, именно поради митата на ЕС. Превозните средства, изграждани там, се доставят на европейския пазар, докато бройките, произведени в Китай, са предназначени за местните потребители.
„Не сме увеличили цените на EX30. Въпреки че производството в Европа е по-скъпо, ние също така спестяваме значителни логистични разходи и автомобилът може да бъде доставен по-бързо“, посочва компанията.
Електрическият седан ES90, който ще бъде пуснат на пазара в края на годината, ще пристига в Европа от Китай. Според Volvo митата на ЕС вече са „включени в цената“ за този модел.
BMW съди ЕК заради митата
Наказателните мита на ЕС може да са довели до по-малко на брой по-евтини електрически автомобили от Китай, които да се конкурират с местните автомобилни производители. Западните компании обаче сега са изправени пред нарастващи затруднения в сегмента на хибридите, където търсенето в момента расте по-бързо от очакваното.
Главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе е сред най-яростните критици на европейските мита върху електрическите автомобили от Китай. Той също така повдигна въпроса на неотдавнашното годишно общо събрание на акционерите на групата, като обяви намерението си да заеме твърда позиция срещу ЕС.
BMW, както и няколко други производители, заведе дело срещу мярката в Съда на ЕС. В делото групата обвинява ЕК в сериозни процедурни и оценъчни грешки при определянето на митата.


ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната
В кадър: Ден преди Никулден, опашки за риба на Женския пазар
Велосипедист загина край омуртагското село Плъстина
преди 3 месеца Айде започна се , както при руZZийските тегоби , митата/санкциите не работят , правят ни по-силни ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар