Голям мобилен оператор от Северна Европа е изправен пред предизвикателството на забавения растеж и увеличаване на разходите за придобиване на потребители. Новите участници на пазара от съседни или дори далечни индустрии непрекъснато „крадат“ по-чувствителните към цените клиенти.
Тогава тази северноевропейска компания се обръща към българския тогава все още стартъп GemSeek със задачата да създаде идеи за насърчаване на нови договори, ползвайки различни от ценовите промоции механизми. Доста трудна задача.
Един от най-добрите поведенчески предвестници в телекомуникационната индустрия е взаимодействието между клиентите. Недоволните клиенти оказват влияние върху другите и могат да предизвикат бунт. От друга страна, щастливите клиенти също могат да повлияят на другите и да ги привлекат към собствения си мобилен оператор. Просто е и е известно отдавна – маркетинг „от уста на уста“. Въпреки това се оказва, че щастливите и доволни клиенти са по-склонни да мълчат за преживяването си.
Ето защо основаната през 2011 г. компания, който вече има седалища в София, Амстердам, Лондон и Оксфорд, създава модел, който предсказва кои са най-доволните клиенти в базата данни на оператора. Иначе казано – става дума за Machine learning алгоритъм, който предсказва кои от потребителите на телекома са много недоволни и, съответно, е вероятно да си прекъснат договора. Най-ценното в случая е, че те се идентифицират преди да сигнализират с оплакване до компанията.
В допълнение, компанията анализира социални медии, форуми и други отзиви на клиентите, за да разбере по-добре защо и кога хората са готови да кажат добри думи за своя доставчик. Изводите са използвани за разширяване на съществуващия модел, за да се прогнозира кои клиенти най-вероятно биха искали да споделят този вид преживяване в своите социални канали.
GemSeek нагледно показва как новите технологии и изобилието от данни променят методите за изследване и предвиждане на потребителското поведение. Това отваря нови възможности пред специалистите по маркетинг, PR, политически и социални науки.
Преди дни Predictive NPS - алгоритъмът за анализ на клиентите на българската компания, беше обявен за „Най-доброто прилагане на AI в рамките на CX“ на CEM Global Telecom Awards 2020. Алгоритъмът се отличи сред силната конкуренция на проекти от Vodafone Germany и други телекомуникационни лидери, научи Investor.bg.
Моделът е първоначално приложен от UPC в Швейцария, подразделение на Liberty Global, а през първата година на внедряване генерира 500% ROI. Той използва усъвършенствани алгоритми за машинно обучение, за да прогнозира удовлетвореността на клиентите, които не отговарят на традиционните анкети. Точните прогнози позволяват на операторите на мобилни мрежи да предприемат проактивни стъпки, за да спасят клиентите, за които е вероятно да прекратят договора си.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?