Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

WeWork се отказва от младежкия си имидж, за да привлича големи корпорации

Компанията за съвместна работа залага на гъвкавостта на фона на несигурността, предизвикана от коронавируса

WeWork се отказва от младежкия си имидж, за да привлича големи корпорации

Снимка: Bing Guan/Bloomberg

WeWork се радваше на експлозивен растеж в ранните си години като убежище за малки стартъпи и хора на свободна практика. Сега тя се отказва от този имидж, като същевременно опитва да съживи бизнеса си с по-големи и традиционни корпоративни клиенти, пише Wall Street Journal.

С новия фокус WeWork се надява да издържи на сериозното забавяне на офис пазара, предизвикано от коронавируса. През юни големи компании са съставлявали 65% от новите й клиенти, казва Сандип Матрани, главен изпълнителен директор на компанията-майка на WeWork, We Co. За първи път през второто тримесечие компании с над 500 служители са съставлявали над половината от основните приходи на WeWork, като се изключат операциите й в Китай и Индия, съобщава компанията.

Това търсене е помогнало за възстановяването на продажбите на WeWork спрямо дъното им през пролетта.

Компанията е отдала под наем почти толкова бюра през юни, колкото през февруари, съобщава Матрани, който стана главен изпълнителен директор в началото на тази година. WeWork и други компании за съвместна работа се надяват, че икономическата несигурност и ръстът на гъвкавите работни графици на фона на пандемията ще привлекат повече големи, установени компании към площите им.

„Ако искаш да продължиш да растеш по-бързо, допълнителното търсене идва от корпоративния бизнес“, отбелязва Матрани, имайки предвид големите компании.

До известна степен WeWork вероятно няма друг избор освен да пренасочи вниманието си. От началото на пандемията компанията за съвместна работа губи много от по-малките си наематели, особено стартъпи, финансирани от фондове за рисков капитал, които съставляваха голям дял от клиентите ѝ.

Още по темата

Kruze Consulting, която се занимава със счетоводството на компании, финансирани от фондове за рисков капитал, съобщава, че около половината от клиентите й с членство в WeWork са се отказали от площите си между декември и юни, а други 26% ги намаляват, казва Хийли Джоунс, вицепрезидент на Kruze. Членствата в WeWork често са с кратък срок, така че за малките компании, разполагащи с ограничени средства, е по-лесно да ги развалят в сравнение с договорите за наем за традиционен офис.

Но растящото внимание на WeWork към корпоративни клиенти отразява и приоритетите и характера на новия главен изпълнителен директор.

Бившият ръководител Адам Нойман говореше за компанията като за „общностен“ бизнес, целящ да събира хората заедно. Офисите бяха снабдени с бира, а клиентите можеха да участват в ежегоден „летен лагер“ с концерти и говорители като Дийпак Чопра. Това послание се харесваше на самотните хора на свободна практика и малките компании, но отблъскваше някои по-големи фирми, които се тревожат, че служителите им може да изпуснат търговски тайни или да бъдат наети от конкуренти в споделени офиси.

Матрани, който е бивш ръководител във Vornado Realty Trust и главен изпълнителен директор на оператора на търговски центрове General Growth Properties, смята, че компаниите трябва да са гъвкави, т.е. да са способни да свиват или разширяват офисите си в краткосрочен план и без дългосрочен ангажимент.

Един от корпоративните клиенти на WeWork, компанията Okta, дава на повече служители възможност да работят от вкъщи и планира да наема служители в САЩ, работещи от разстояние, съобщава старши вицепрезидентът на отдел „Глобални услуги на работното място“ Армен Вартаниан.

Okta, която ускорила преориентирането си към работа от разстояние по време на пандемията, планира да осигури бюра в пространства за съвместна работа на служителите си в градове, в които компанията от залива на Сан Франциско няма собствен офис.

„Има служители, които няма да са близо до офис и не разполагат с големи удобства за работа от вкъщи. И мисля, че точно тук идват доставчиците на пространства за съвместна работа и обслужвани офиси“, казва Вартаниан.

Дори с новия подход пандемията се отразява на WeWork. Много компании намаляват разходите и не желаят да се ангажират с офиси, ако не знаят кога ще могат да ги използват. В отворени локации социалното дистанциране създава друг проблем – компанията наема имот на квадратен метър и го преотдава на бюро, което означава по-малко приходи, ако трябва да използва повече площ за бюро.

WeWork, която има огромни дългосрочни наемни задължения към собственици на имоти, продължава да губи пари въпреки големите съкращения през последната година. В същото време компанията съобщи, че е успяла драстично да подобри паричния си поток през първото тримесечие.

В неотдавнашно допитване сред професионалисти в областта на корпоративните имоти на компанията CoreNet Global 34% от анкетираните съобщават, че планират да използват повече площи за съвместна работа след пандемията, а 66% заявили, че планират да използват по-малко.

Вартаниан от Okta смята, че индустрията на съвместната работа в крайна сметка може да се възползва от възхода на работата от разстояние, но засега много потенциални клиенти са разтревожени от заразата. „Отивате в локация за съвместна работа близо до хора, които са напълно непознати в относително гъсто населена среда на закрито“, казва той.

Интересът на WeWork към корпоративни клиенти не е нов. От години компанията ухажваше големи корпорации, а миналата година пусна линия за частни офиси за компании със средни размери. Между 2017 и първото тримесечие на 2020 г. броят на бюрата на WeWork, заемани от големи компании, е нараснал петнадесетократно до 284 хил., казва Матрани. Същевременно бюрата за малки и средни компании са се увеличили петкратно до 366 хил.

Матрани очаква търсенето от малки компании да нарасне, когато икономиката отново започне да расте.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от По света
Най-големият щатски оператор на молове Simon опря до Amazon, за да оцелее