IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Проблемите с доставките на Nike засягат независимите магазини

Много компании дават приоритет на собствените си продажби и обръщат гръб на веригите, с които работят

20:30 | 14.02.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Дори и готините магазини за маратонки страдат от проблемите с веригите на доставки. Няколко независими търговци на дребно са споделили пред Wall Street Journal, че Nike и други международни компании за маратонки са забавили доставките на ключови модели, докато индустрията продължава да се бори с усложненията в производството и доставките по време на коронавирусната пандемия.

Sneakersnstuff, малка верига за улична мода и маратонки с търговски обекти в Европа и САЩ, се сблъсква със забавяне на поръчките от Nike, което понякога трае по няколко месеца, твърди съоснователят Ерик Фагерлинд. „Все още трябва да си плащаме наема, все още трябва да плащаме на служителите“, когато желана обувка като Nike x Sacai се забави, допълва той.

През ноември Nike каза пред анализатори, че затварянето на заводите във Виетнам в резултат на коронавируса е ограничило производствения капацитет на компанията. Тогава главният финансов директор Матю Френд заяви, че Nike е уверена, че веригата за доставки ще се нормализира в средата на тази година.

Прекъсванията във веригата на доставките се усещат в цялата индустрия за обувки. В петък главният финансов анализатор на Under Armour Дейв Бергман каза, че компанията все още има проблеми с доставките в резултат на по-дългите времена за превоз и по-високите транспортни разходи. Бергман твърди, че тези закъснения са накарали Under Armour да анулира някои доставки, като начин да даде приоритет на своя бизнес с директни продажби.

През последните години Nike сви наполовина продажбите си на едро в Северна Америка, тъй като поставя по-голям акцент върху продажбата на продукти през собствените си приложения, уебсайтове и магазини. Тези директни продажби отговарят за около 40% от нейните общо 44,5 млрд. долара годишни приходи.

Въпреки че Nike си е запазила отношенията с масови търговци като Nordstrom и Dick’s Sporting Goods, компанията използва по-малки бутици за представянето на специални, силно желани модели като Dunks и Jordans, за които клиентите се редят на опашка.

Колекционерите на маратонки очакват тези премиери с месеци, следят за изтекли снимки в Instagram и четат блогове, от които да разберат какъв ще е следващият ход на Nike.

Фагерлинд твърди, че Nike информира Sneakersnstuff за забавянията, но трудностите са довели до забавяне на бизнеса. Миналата година Sneakerstuff е очаквала да запише около 17% ръст на продажбите на годишна база, но Фагерлинд казва, че повишението е било по-скоро между  и 10%.

Фагерлинд разбира сегашните производствени затруднения на Nike и смята, че заради тях компанията дава приоритет на собствените си магазини пред независимите търговци на дребно. „Като се има предвид настоящата им стратегия, бих се изненадал, ако не дават приоритет на себе си“, коментира той.

От Nike не са отговорили на запитването за коментар. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:22 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още