Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Стил

Собственикът на Zara ще разпредели 80% от печалбата си за дивиденти

Компанията отчете малко по-слаба от очакванията годишна печалба заради валутните ефекти

Собственикът на Zara ще разпредели 80% от печалбата си за дивиденти

Снимка: Архив Ройтерс

Собственикът на Zara – испанската компания Inditex, повиши дивидента си със 17% за цялата година, макар че отчете годишна печалба малко под очакванията на анализаторите, засегната от валутните ефекти от силното евро, предава Ройтерс.

Най-големият моден търговец на дребно в света отчете печалба от 3,44 млрд. евро – с 2% повече на годишна база, при продажби за 26,15 млрд. евро за 2018 г. Това е под консенсусната оценка за нетна печалба от 3,49 млрд. евро и продажби за 26,45 млрд. евро, сочат данни на Refinitiv.

Още по темата

Силното евро може да свие още печалбата на Inditex, която е собственик на по-луксозната верига Massimo Dutti и на магазините за бельо Oysho. Причината е, че групата генерира повече от половината си продажби в други валути и след това ги осчетоводява в евро, когато съобщава резултатите си.

Компанията предложи общ дивидент от 0,88 евро за приключилата година, което е със 17% повече спрямо предишната.

По-високият дивидент означава, че Inditex ще изплати 80% от печалбата си спрямо 69% преди година, казва Ан Кричлоу, анализатор в Societe Generale.

“Това е голямо увеличение в коефициента на плащане“, допълва тя. Inditex има нетна парична позиция от 6,7 млрд. евро към 19 януари.

Inditex, управлявана от основателя си Амансио Ортега, очаква общите ѝ сравними продажби да се увеличат с между 4 и 6% през текущата финансова година.

Продажбите ѝ от физически магазини и онлайн при постоянни валутни курсове са нараснали със 7% през първите седмици на новата финансова година – от 1 февруари до 9 март, тъй като потребителите са купували продукти от колекции пролет/лято.

Inditex стартира онлайн продажби на Zara на 106 нови пазара през ноември. Общите ѝ онлайн продажби са се повишили с над една четвърт до 12% от общите продажби през годината.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Стил
Компанията майка на Victoria's Secret изненада инвеститорите