IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Задава се епична битка за музикалния стрийминг

Въпросът е кой ще излезе жив от нея и един ли ще бъде големият победител

17:48 | 10.08.14 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;http://www.freeimages.com/</em></p>

Снимка: http://www.freeimages.com/

Активно срещу пасивно слушане

Бъдешето на стрийминга зависи поне отчасти от това дали хората предпочитат сами да избират музиката (моделът на Spotify) или някой друг да избере за тях (моделът на Pandora). Анализаторът Лефсетз пише в последната си публикация, че “живеем в свят по зявка”, така че силата на Pandora ще отслабне, въпреки че услугата ще оцелее под някаква форма.

“Има пазар за пасивното слушане, но не задвижван от алгоритми, а от хора”, добавя той.

И победителят е…

Никой не знае със сигурност. Но ако стриймингът продължи да се разраства и достигне нивата в Швеция, музикалният бизнес може да не се окаже обречен. Миналата година шведския пазар на музика нарасна за втора поредна година, тласкан именно от стрийминга. Потребителите там изоставят пиратството и купуването на музика, защото получават прост, прозрачен и евтин начин да стигнат до музиката.

Credit Suisse прогнозира наскоро, че след повече от 15 години спад световният пазар на музика ще се върне към растежа през 2015 г., когато стрийминг услугите навлязат на 20% в десетте най-големи музикални пазара.

Годишните разходи за абонамент за стрийминг (около 120 долара за Spotify и 100 долара за Beats) са доста над това, което средният потребител харчи за музика годишно - 50 долара. Ако стриймингът стане популярен, може би много хора биха могли да започнат да харчат повече за музика, отколкото когато и да било преди.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:19 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още