Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Френската държава става най-големият единичен акционер в Air France-KLM

Делът на Париж се увеличава до почти 30% след нова инвестиция за до 4 млрд. евро

Френската държава става най-големият единичен акционер в Air France-KLM

Снимка: Bloomberg LP

С финансова инжекция от до 4 млрд. евро френската държава става най-големият единичен акционер на авиокомпанията Air France-KLM, която бе опустошена от коронакризата. След споразумение с Европейската комисия за публичната помощ делът на Франция трябва да се увеличи до почти 30 процента, заяви във вторник финансовият министър Брюно Льо Мер по радио France Inter.

Още по темата

По този начин държавата заставала зад компанията и многобройните работни места във Франция. В замяна на помощта правителството е договорило с ЕК авиокомпанията ще предаде около четири процента от правата за излитане и кацане на летището в Париж „Орли“.

Преди споразумението за новия финансов пакет Франция и Нидерландия държаха по около 15 процента от Air France-KLM. За разлика от Франция, Нидерландия не иска да участва в увеличението на капитала – така настоящият им дял е намален.

Дългоочакваният финансов пакет бележи първоначалния резултат от продължили няколко месеца преговори между Air France-KLM, най-големите му акционери - Франция и Нидерландия - и Европейската комисия. Това се случва и на фона на засливането на разпростроанението на вируса в целия регион, което наложи възобновяване на ограниченията във Франция и накара Обединеното кралство да се отклони от целта за отпускане на мерките на 17 май, когато трябваше да се отвори отново за чуждестранни пътувания.

Правителствата често влизат в спорове след сливането на Air France и KLM през 2004 г., докато ЕС поиска условия за компенсиране на антитръстови опасения.

Акциите на Air France-KLM поевтиняват с 1,5% до 5,06 евро към 12 часа. Те загубиха около 2,2 на сто от стойността си през тази година.

В рамките на причинената от коронавируса криза, която доведе до драстичен спад на въздушния трафик, много страни отново придобиха по-голям дял в своите авиокомпании, които бяха приватизирани в миналото, за да ги спасят от фалит и загуба на работни места. Така например държавният германски фонд за спасяване WSF държи малко над 20 процента от акциите на Lufthansa.

 

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Жозеп Борел: ЕС не иска изостряне на отношенията с Русия