Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Колко пари похарчиха партиите за реклама във Facebook?

Най-много за популяризиране в социалната мрежа са платили от „Демократична България“ - 13 655 долара

Колко пари похарчиха партиите за реклама във Facebook?

Снимка: Investor Media Group

След преброяване на 95,20% от бюлетините соченият за втори депутат от страна на ВМРО Андрей Слабаков беше изместен от депутата на ГЕРБ Лиляна Павлова. Така, според последните засега данни на ЦИК, ГЕРБ изпращат 7 депутати, БСП – 5, ДПС – 3, а ВМРО и Демократична България - по един.

Любопитно е колко пари за реклама в социалните мрежи, освен медийните ваучери от по 40 хил. лв. за партия, са похарчили кандидатите. Най-много за реклама във Facebook са платили от „Демократична България“ - 13 655 долара, от които около 10 хил. долара са отишли за страници, свързани с политика и важни социални теми, показва проверка на Investor.bg. Възможно е някои от данните за отделените средства да са непълни. 

Николай Ненчев, председател на БЗНС и кандидат за евродепутат е дал 8207 долара.

Общо за кампанията на ГЕРБ няма данни, но за отделни кандидати (Андрей Новаков, Андрей Ковачев, Мария Габриел) са били похарчени по 1299 долара за популяризирането им във Facebook. За Лиляна Павлова обаче са отишли 1702 долара. 

Още по темата

Радан Кънев пък е платил 2357 долара.

От „Воля“ са дали 4513 долара, но отделно за рекламата на Веселин Марешки като евродепутат са платени 5592 долара.

Валери Симеонов е похарчил 2247 долара за популяризирането си в социалната мрежа. Ангел Джамбазки пък е платил 246 долара. „Атака“ са отделили 432 долара за реклама във Facebook.

Илхан Кючюк от ДПС пък е дал само 160 долара. Петър Чобанов е дал 566 долара.

Общо за БСП са платени едва 334 долара, но конкретно за Крум Дончев са отишли малко над 4 хил. долара. За Елена Йончева са дадени 334 долара.

"Зеленото движение" и Тома Белев са дали 290 долара.

Отделно Европейската комисия също проведе своя кампания за насърчаването на избирателната активност в социалните мрежи.

Към момента листите изглеждат по следния начин:

ГЕРБ

1. Мария Габриел (досега еврокомисар по цифрова икономика и цифрово общество)
2. Андрей Ковачев (досега евродепутат)
3. Андрей Новаков (досега евродепутат)
4. Ева Майдел (досега евродепутат)
5. Асим Адемов (досега евродепутат)
6. Александър Йорданов (СДС)
7. Лиляна Павлова (досега депутат в Народното събрание)

БСП

1. Елена Йончева (досега депутат в Народното събрание)
2. Петър Витанов (досега депутат в Народното събрание)
3. Цветелина Пенкова (бивш заместник-председател на клуб "Милениум")
4. Иво Христов (доскоро оглавяваше кабинета на президента Руен радев)
5. Сергей Станишев - (лидер на ПЕС и досегашен евродепутат)

ДПС

1 Мустафа Карадайъ (депутат в Народното събрание, председател на ДПС)*
2 Делян Пеевски (досега депутат в Народното събрание)
3 Илхан Кючюк (досега евродепутат)

ВМРО
1. Ангел Джамбазки (досега евродепутат)

Демократична България
1. Радан Кънев

*Мустафа Карадайъ обяви вчера, че ще се откаже от мястото си, тъй като е необходим тук, в страната.

 

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Кадър на деня за 14 август