Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Индия очаква възстановяване на автомобилния си пазар до 3-4 години

Разпространението на коронавируса и блокировките принудиха редица концерни в страната да преустановят производството и да отчетат нулеви продажби през април

Индия очаква възстановяване на автомобилния си пазар до 3-4 години

Снимка: Prashanth Vishwanathan/Bloomberg

Ще са необходими 3-4 години преди обемът на продажбите на автомобили в Индия да достигне нивата през 2018 г., тъй като наложените блокировки за овладяване на пандемията от коронавирус намалява месечните приходи от продажби и увеличава натиска върху сектора, който вече страда от слабото търсене, съобщава Ройтерс, като цитира Организацията на индийските автомобилни производители (SIAM).

Прекъсването на веригите на доставка, свързано с пандемията, настъпва, докато автоиндустрията в Индия се бори със забавянето на търсенето и правителствените планове за приемане на по-строги стандарти за емисиите парникови газове. Това принуждава производителите да повишават цените, което държи клиентите настрани. 

Още по темата

Продажбите на пътнически превозни средства в Индия нараснаха с 3% до 3,37 милиона броя през фискалната 2018-19, но паднаха с 18% година по-късно поради слабото търсене и разпалването на огнищата на пандемията.

SIAM заяви, че продажбите на автомобили и SUV (sport utility vehicle) модели се свиват с 50% през юни спрямо миналата година, докато продажбите на двуколесни превозни средства - разглеждани като показател за здравето на селската икономика – се понижават с 39%.

Бързото разпространение на коронавируса и последвалото налагане на ограничителни мерки принудиха редица производители да преустановят производството и да отчетат нулеви продажби през април, което влошава ситуацията в сектора.

„Производството се възстановява бавно поради прекъсването при веригите на доставка и слабо търсене“, коментира Раджан Вадера, президент на SIAM.

Maruti Suzuki India, която продава един от всеки два автомобила в Индия, отчита 51 274 продажби на пътнически превозни средства през юни, което е с 50% по-малко от преди година, докато Hyundai Motor India отбелязва спад от 49%, сочат данните на SIAM.

Автомобилният индекс в Индия Nifty, който се понижи с близо 11% през 2019 г., се срина с над 31% през март, когато страната наложи блокировки.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
BMW записва първа тримесечна загуба от световната финансова криза насам