Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Volkswagen форсира производствените си цели за електромобилите

Базираната във Волфсбург компания планира да инвестира 33 млрд. евро в електромобилност в рамките на пет години

Volkswagen форсира производствените си цели за електромобилите

Volkswagen I.D. Space Vizzion. Снимка: Ройтерс

Германският автомобилен концерн Volkswagen възнамерява да изгради повече електрически автомобили от планираното досега. Целта за един милион автомобили с акумулаторни батерии трябва да бъде постигната до края на 2023 г. - две години по-рано от предварително планираното досега, съобщи базираната във Волфсбург компания в петък. Марката VW сега очаква да произведе 1,5 милиона електрически превозни средства до 2025 г., предава DPA.

Volkswagen иска да изпревари американския производител на електрически автомобили Tesla и да стане лидер на световния пазар на електрическа мобилност през следващите няколко години. За тази цел групата планира множество нови модели. Всичко започва с новия ID.3, чието производство започва в Цвикау през ноември. Планирана се моделът да достигне дилърите през лятото.

Още по темата

Няколко месеца по-късно там трябва да започне производството на ID.Crozz, първият изцяло електрически всъдеход на марката VW. Предвижда се старт на производството на фамилията ID и в Китай и САЩ. Предпроизводство вече започна в Антън, Китай. Американският завод в Чатануга също се очаква да произвежда електрически автомобили от 2022 година.

Базираната във Волфсбург компания планира да инвестира 33 млрд. евро в електромобилност в рамките на пет години, една трета от които ще отидат за марката VW. До края на 2024 г. общо 60 милиарда евро трябва да се влеят в екодвигатели, самоуправляващи се автомобили и цифровизация.

Volkswagen планира да произвежда до 75 изцяло електрически модела в рамките на десет години. При първата вълна групата иска да пусне 26 милиона електрически автомобила по пътищата по целия свят до 2029 г., като мнозинството от тях се базират на специално разработената за електромобили платформа MEB. Целта на програмата е да намали емисиите от вредния за климата CO2, за да отговори на по-строгите екоизисквания.

VW възнамерява да генерира парите за инвестициите както чрез притока на средства от текущия бизнес, така и чрез своята програма за икономии. Но това също означава, че концернът ще продължи да съкращава работни места, тъй като обемът на работа в електромобилността е по-нисък от този при автомобилите с конвенционалните горивни двигатели.

Volkswagen намалява разходите и като оставя други производители да използват платформата MEB. Това сътрудничество стартира с втория по големина американски автомобилен производител Ford, с който Volkswagen влезе в съюз преди няколко месеца.

Концернът си осигури доставката на необходимите за нарастващия брой електрически автомобили батерии чрез дългосрочни договори за доставка. В същото време компанията се готви да започне производството на собствени батерии и сключи алианс с шведския специалист Northvolt.

От 2020 г. в Залцгитер, Долна Саксония, предстои изграждането на фабрика за акумулаторни батерии с капацитет 16 гигаватчаса. Стартирането на производството е планирано за края на 2023/2024 година.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Българският пътнически транспорт е най-засегнатият от коронакризата в Европа