Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Представянето на глобалната хотелска индустрия остава анемично

Нов ръст на случаите на коронавирус може да попречи на хотелите да се върнат към подобие на нормалност

Представянето на глобалната хотелска индустрия остава анемично

Снимка: Yen Duong/Bloomberg

Анемичната заетост продължава да задушава приходите и печалбата на хотелите в света, пише онлайн изданието Property-Magazine.Eu, позовавайки се на данни на HotStats. Към края на второто тримесечие регионите в света продължават да се борят с последиците от коронавируса и са обезпокоени, че нов ръст на заразените може да осуети възможностите на хотелската индустрия да се върне към някакво подобие на нормалност.

Рецидив в САЩ

В САЩ, които продължават да водят по брой на заразени и починали от коронавирус в света, приходите от налична стая (RevPAR) са намалели с 87,3% на годишна основа през юни, но все пак утеха за хотелиерите е, че те са с 67% повече спрямо май.

За съжаление същото не може да се каже за цената. Брутната оперативна печалба от налична стая (GOPPAR) е намаляла миналия месец със 118% на годишна основа, а ръстът през май спрямо април е бил краткотраен. През юни показателят е регистрирал спад от 14% спрямо предходния месец.

Още по темата
В същото време общите приходи от налична стая (TRevPAR) са се увеличили с 67% през юни спрямо май, но все пак са с 87,9% надолу спрямо същия период на предходната година.

Спадът на печалбата на месечна основа се дължи на ръста на разходите. Общите режийни разходи намаляваха на годишна основа подобно на всички останали разходи, но през юни са нараснали с 53% спрямо май. Разходите за труд също са тръгнали нагоре през юни със скок от 39% на месечна основа. Макар че разходите растат, това съвсем не е лош знак за хотелската индустрия, тъй като показват, че някои работни места или се запълват, или се връщат с повторното отваряне на все повече хотели.

През второто тримесечие брутната оперативна печалба от налична стая е намаляла със 119% спрямо същия период на миналата година. От началото на годината показателят е надолу с 85% спрямо същия период на 2019 г.

Азиатско-тихоокеанско обещание

Ако съществува регион, към който хотелската индустрия да гледа с надежда, това е Азиатско-тихоокеанският регион. От всички области, които HotStats следи, това е единствената с положителна брутна оперативна печалба от налична стая през юни. Тя е малка от едва 3,58 долара, но всякакви положителни данни заслужават аплодисменти.

Показателят е положителен за първи път от февруари насам, когато мощта на COVID-19 се усети за първи път, пише изданието.

Ръстът е стимулиран от заетостта, която се е увеличила до 32,2% за месеца, с 2,2 процентни пункта повече спрямо февруари. Скокът на заетостта от 5,6% през юни спрямо май все още не е довел до повишаване на цените, тъй като хотелиерите опитват да увеличат приходите от налична стая с обем вместо с ценови равнища.

Проблемът е, че ръстът на заетостта може да е краткотраен. Някои страни в Азиатско-тихоокеанския регион регистрират рязък ръст на новите случаи на COVID-19, включително Индия, която стана третата страна в света, регистрирала над 1 млн. случая, а Индонезия изпревари Китай като страната с най-много потвърдени случаи в Източна Азия.

Други страни като Австралия и Япония, изглежда преживяват втора вълна на заразата. Всичко това са лоши признаци за крехката в момента хотелска индустрия.

Юни обаче дава основания за надежда, като много ключови показатели са нагоре за месеца, включително приходите от налична стая (22,7%) и общите приходи от налична стая (31,4%). Друг признак за доверие е, че общите приходи от храни и напитки са се увеличили 42,2%, което показва, че гостите се връщат в хотелите не само за да спят, но и да се хранят.

Брутната оперативна печалба от налична стая през второто тримесечие е намаляла със 108,4% спрямо същия период на преходната година.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от По света
Най-големият щатски оператор на молове Simon опря до Amazon, за да оцелее