Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Китайският „Spotify“ отлага IPO-то си заради пазарната несигурност

Tencent Music ще отложи първичното си публично предлагане поне до ноември

Китайският „Spotify“ отлага IPO-то си заради пазарната несигурност

Снимка: Ройтерс

Tencent Music Entertainment Group отлага първичното си публично предлагане поне до ноември заради разпродажбите на световните пазари, пише в свой материал Wall Street Journal, позовавайки се на източници, запознати с темата, слагайки по този начин едно от най-големите IPO-та в САЩ тази година на трупчета.

Компанията за музикален стрийминг се е срещнала със своя екип от поематели (Bank of America, Deutsche Bank, Goldman Sachs (Азия), JPMorgan и Morgan Stanley), през тази седмица, за да обсъди ценовия диапазон на Tencent Music за горещо очакваното IPO. Банкерите и китайските мениджъри са избрали да изчакат няколко седмици заради опасенията, че пазарните сътресения ще повлияят на ценообразуването.

Очакваше се компанията да започне своето роудшоу пред инвеститорите през следващата седмица и да започне да се търгува през седмицата, започваща на 22 октомври, казва един от източниците.

Още по темата

Под риск е подложена оценката на компания, която може да бъде едно от най-големите технологични първични публични предлагания в историята. Въз основа на по-ранни разговори с инвеститорите се очакваше търсенето да бъде силно, твърди един от източниците. Tencent Music очакваше оценка в диапазона между 25 до 30 млрд. долара.

Но оценките за IPO могат да бъдат волатилни и да се променят значително. Частната оценка на Tencent Music нарасна сериозно през изминалата година - компанията бе оценена на 12,5 млрд. долара в края на миналата година, когато размени дялове с партньора Spotify Technology SA.

Решението за отлагане бе взето, след като световните пазари попаднаха в истинска буря. Акциите в САЩ се обезцениха рязко в четвъртък, един ден след като индексът на сините чипове Dow спадна рязко заради поевтиняващите акции на технологичните компании. Индексът S&P 500 се срина с повече от 6% до този момент през октомври.

Китайските пазари междувременно са сред най-тежко засегнатите. Технологичните компании на страната са особено затруднени и заради ескалиращия търговски спор между САЩ и Китай, който навреди на най-големите доставчици на технологии в Китай, както и широко разпространилата се разпродажба на акции на интернет компании.

Сред компаниите, които попаднаха в този двоен капан, е компанията майка на Tencent Music - Tencent Holdings Ltd., чиито акции се обезцениха с 6,8% в четвъртък в Хонконг. Това бе 10-ият пореден дневен спад. Акциите загубиха 34% от стойността си от началото на годината досега.

По-рано през този месец Tencent Music подаде заявление за листване в САЩ, като постла пътя за може би едно от най-големите технологични IPO-та досега.

Услугата бе създадена в средата на 2016 г., след като Tencent Holdings купи контролен пакет в China Music Corp. и го комбинира с съществуващия бизнес за стрийминг на Tencent. Тя се възползва от широкия бум на стрийминга, който разтресе музикалната индустрия. Tencent Music включва подобни на Spotify приложения за стрийминг – QQ Music, Kugou и караоке приложението WeSing. Тя търси оценка от около 25 млрд. долара според Thomson Reurers IFR.

Сумата, която компанията посочва в първоначалните документи, че планира да набере, възлиза на 1 млрд. долара. Тя се използва, за да се калкулират регистрационните такси, но финалният размер на първичното публично предлагане може да бъде различен. Пазарният лидер Spotify Technology се листна в САЩ през април, а акциите му повишиха стойността си с близо 13 на сто в първия борсов ден.

Сред най-големите акционери на Tencent Music се нарежда компанията майка Tencent, която притежава 58,1% от нея. На второ място е Spotify с дял от 9,1%.

Американският пазар на IPO-та процъфтява през тази година, като 193 компании успяха да наберат 52,7 млрд. долара. Това е най-натоварената година от 2014 г. насам, а обемът е с 46% над този от същия период на миналата година, показват данни на Dealogic.

Китайски компании вече са набрали 5,9 млрд. долара от листвания в САЩ през тази година – рекорд за годината, сочат данни на Thomson Reurers.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Компанията за аудио книги Storytel стъпва на българския пазар