Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

Нуждите на бизнеса са за дългосрочна и постоянна заетост, смята експерт

Източник за намиране на работа са информационните портали и неформалните контакти, посочи д-р Габриела Йорданова

Нуждите на бизнеса са за дългосрочна и постоянна заетост, смята експерт

Снимка: Архив Ройтерс

гледано: 1739   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

Предлаганите работни места в България са преди всичко за постоянен трудов договор и на пълно работно време. Нуждите на бизнеса са за дългосрочна и постоянна заетост, а не временна и с почасово работно време.

Това коментира в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria д-р Габриела Йорданова от Института за изследване на обществата и знанието към БАН.

Още по темата

Тя коментира тенденциите и ролята на работодателите на пазара на труда в България.

"Основните информационни канали са порталите за търсене на работа. На второ място са неформалните контакти. Бюрата по труда са на шесто място, като най-често до тях достигат обяви за медицински сестри и най-рядко - за IT специалисти", обясни експертът.

"Първото нещо, по което се оценяват кандидатите са автобиографията и интервюто. За това е много важно да се състави правилно CV", допълни още тя

Йорданова съобщи, че през миналата година четири изследователски института, включително и Института за изследване на обществата и знанието към БАН, са провели координирано проучване, насочено към работодателите в България, Гърция, Норвегия и Швейцария по повод наемането на нови служители.

Изследвани са пет сектора на икономиката - машиностроене (с професията на механици), банково и застрахователно дело (с професията на банкови служители), здравеопазване (с позицията медицинска сестра), туризъм (с професия сервитьор) и информационни и комуникационни технологии (с IT-специалист).

По думите на Йорданова основната цел на това изследване е била да се научи повече за оценките и възприятията на работодателите за младите кандидати за работа, от една страна.

Вижте повече във видеото
 

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Деляна Петкова

Коментари (0)


Още от Bloomberg TV
Здравната карта блокираше инвестициите в здравеопазването, твърди експерт