Митница Свиленград ще бъде закрита, а част от работещите в нея - ангажирани в ново звено. Това съобщи финансовият министър Владислав Горанов пред журналисти в Министерски съвет.
Звеното ще е в централното митническо управление и ще управлява всички резултати от сканиранията, за да не може да се злоупотребява с получените данни на терен, поясни Горанов.
Другата част от заетите в Свиленград ще бъдат ангажирани с митническа дейност, по предложение на шефа на митниците Ваньо Танов.
Горанов уточни, че идеята е стара и е била отложена за януари, за да не се използва предизборно в местния вот. Той не скри обаче, че има повод реализацията ѝ да бъде ускорена, след като преди дни 33-ма митничари бяха задържани за корупция на ГКПП „Капитан Андреево“.
Не е тайна, че органите по приходите са подложени на много тежък корупционен натиск заради функциите, които изпълняват, посочи финансовият министър и даде да се разбере, че арестите са били с участието и съдействието на ресорното му ведомство.
Според Горанов при централизиран анализ на данните, които се получават на ГКПП-тата, възможността за злоупотреби на местно ниво намалява.
Горанов каза, че оптимизацията, която се предлага, ще позволи да се подобри организацията на работа. Около 40 души от митницата в Свиленград ще бъдат пренасочени към други звена.
За строителството на магистрала „Хемус“ министърът коментира, че му се иска да се правят по-ефективно публичните разходи, но бил информиран, че проектът е скъп, защото е със сложни съоръжения, тъй като минава през защитени от НАТУРА 2000 зони.
По думите му вероятно в края на 2016 г. ще се наложи осигуряването на аванс, за което имало възможност. Точна сума обаче министърът не коментира.
Припомняме, че в понеделник Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" определи Обединение “АМ Хемус Лот 1”, в което участват „Джи Пи Груп” ООД, „Конструксионес Табоада и Рамос“ ООД, „МР Сивил Уъркс“ ООД и „Трансконсулт-22“ ООД, и Обединение “ПСТ Хемус 2”, в което участват „ПСТ Груп“ ЕАД, „Хидрострой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Евро Алианс Тунели“ АДза изпълнители на отсечките съответно от Ябланица до разклона за Угърчин и оттам до разклона за Плевен и Ловеч.
Строителството на 60-км участък ще струва над 756 млн. лева при индикативна стойност от 434 млн. лева.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано