EasyJet работи с инженерен стартъп в САЩ върху разработването на изцяло електрически пътнически самолет в рамките на едно десетилетие, съобщи британската нискотарифна компания, цитирана от Bloomberg.
Основана миналата година от екип от инженери и химици за батерии, базираната в САЩ компания Wright Electric ще работи върху проектирането на самолет, който може да лети до 335 мили на ток. Това ще покрие 20% от пътниците, които летят с EasyJet днес, се казва в изявление на авиокомпанията. Стартъпът вече демонстрира, че технологията работи в двуместен самолет, сега остава да я приспособи за по-големи самолети.
Самолетите с батерии предлагат начин за намаляване на разходите за гориво, обикновено това е най-големият разход за авиокомпаниите.
Средното полетно време на EasyJet е по-малко от два часа, така че за компанията ограниченият обхват на самолетите с батерии няма да бъде толкова голяма спънка като за превозвачите на големи разстояния.
Освен намаляването на разходите за гориво, електричесият самолет би намалил емисиите и шума, съобщи авиокомпанията.
„Видяхме същото в автомобилната индустрия. Авиационната индустрия също ще търси електрическа технология, за да намали въздействието си върху околната среда", каза в изявлението главният изпълнителен директор на EasyJet Каролин Маккол. "За първи път можем да предвидим бъдеще без реактивно гориво и ние сме развълнувани, че сме част от него. Вече става въпрос кога ще се случи, а не дали ще се случи“, заяви още Маккол.


Хиляди протестираха в Румъния против корупцията
Румен Радев на Ханука: Да помним поуките от миналото
Мехмед Дикме предрича сблъсък между Борисов и Пеевски
Киселова каза в прав текст кое е съборило кабинета
Ива Митева: ИТН прекрачиха една граница, от която няма връщане назад
Рекордна цена на медта: Идва криза в предлагането точно когато пристига AI бумът
Нещата не вървят добре за Netflix и Елисън в битката им за Warner Bros.
Как Toyota се оказа изключение от тенденцията в Китай
Защо Тайланд и Камбоджа продължават да водят една и съща война
Украйна предлага да се откаже от исканията си за членство в НАТО
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Николай Станчев: Животозастраховането е в застой
Житейските стресови събития са сред най-честите фактори, отключващи депресията
Учени създадоха почти невидима изолация за прозорци
Коремните мазнини след 50 години повишават риска от смърт с цели 83%
Какво представляват Социалните предприятия за хора с увреждания?