IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Готвенето с готови съставки – бизнес за милиони

Германският стартъп Hellofresh напира към финансовите пазари и ще набере до 357 млн. евро на борсата

14:49 | 23.10.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Така изглеждат кутиите на стартъпа. Освен продукти, те съдържат и съответната рецепта. <em>Снимка: Pinterest</em></p>

Така изглеждат кутиите на стартъпа. Освен продукти, те съдържат и съответната рецепта. Снимка: Pinterest

Компанията за доставка на хранителни продукти Hellofresh планира на 2 ноември да осъществи дебют на фондовата борса във Франкфурт.

В неделя компанията определи ценовия диапазон за акциите си между 9,00 евро и 11,50 евро. Акциите могат да бъдат записвани от 24 октомври до 1 ноември. Като цяло компанията ще привлече до 357 млн. евро за финансиране на растежа си.

Hellofresh доставя кутии за готвене вкъщи, в които клиентите могат да намерят всички съставки, за да приготвят свое собствено меню, припомня DPA. 

И този път въпреки неотдавнашните успешни IPO-та на Varta и Voltabox перспективите не са безоблачни. Преди няколко дни стана ясно, че американският конкурент Blue Apron съкращава 6% от своите служители. Компанията загуби почти половината от борсовата си стойност поради нарастващите разходи и спадащия брой на клиентите от първичното публично предлагане през юни.

Не на последно място, Blue Apron, Hellofresh и други подобни компании са заплашени от мощната конкуренция от страна на Amazon. Американският търговец на дребно придоби наскоро веригата супермаркети Whole Foods и регистрира своя собствена марка за предложения за кутии със съставки за готвене.

Hellofresh се опитва да се разграничи от Blue Apron. За разлика от конкурента си, компанията работи в Обединеното кралство, Германия, Холандия, Белгия, Люксембург, Австралия, Австрия, Швейцария и Канада. Но и за Hellofresh САЩ са най-важният пазар.

Освен това главният изпълнителен директор на Hellofresh Доминик Рихтер обещава в рамките на 15 месеца компанията му да достигне прага на печалбата. През първата половина на 2017 г. продажбите са се увеличили с 49% до 435 млн. евро, а оперативната загуба (коригирана EBITDA) леко се е повишила до 46,5 млн. евро от 45,7 млн. евро предходната година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:25 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още