Черният петък датира от съвсем скоро в България, през миналата година тази практика беше най-разпространена, като имаше няколко Черни петъка в няколко мола. През тази година това беше първият Черен петък в търговските центрове, което означава, че те са се опарили от тази практика.
В цял свят тя работи в посока увеличение на оборота и намаляване на печалбите. В краткосрочен план подобни практики работят добре, но в дългосрочен не толкова. Това каза д-р Александър Христов, ПР специалист и преподавател в УНСС и Нов български университет, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria в предаването Invest/Or по темата заползите и рисковете за компании и клиенти около Черния петък.
Търговските центрове трябва да убедят магазините в тях да се включат в Черния петък, като много от брандовете, особено най-големите, не го правят по стратегически причини. Това е и причината Черният петък да работи при фирмените магазини, а не толкова при търговските центрове. Онлайн магазините пък печелят, като се опитват да привлекат сегмент от потребители, които по принцип не пазаруват онлайн. В България потребителите, които пазаруват онлайн, са по-малко, а Черният петък е привлекателна възможност да го направят.
Всяка промоция влияе негативно върху имиджа, но при Черния петък парадоксално може да се каже, че наблюдаваме обратното и дори има ПР ефект, каза д-р Христов.
Няма как да отречем и раздутите и нереални промоции, при които компаниите предварително повишават изкуствено цените, след което промоциите изглеждат по-привлекателни. Всичко това е възможно, защото хората нямат време да следят постоянно за флуктуации на цените. Има органи, които следят за подобни неетични практики, но те работят при сезиране, а не при самосезиране. Решението на този проблем е повече информирани потребители и реакция, когато забележим нещо подобно, каза експертът.
Вижте повече във видеото от втората част на предаването.
Изминали издания на Invest/Or гледайте тук
Следете Invest/Or и във Facebook
Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria
Седмичното обзорно пазарно предаване „Invest/Or” се излъчва всяка неделя от 20 часа по Bloomberg TV Bulgaria.


2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Тръмп: Сделката между Netflix и Warner може да бъде антитръстов проблем
Рей Далио: ОАЕ е като Силициевата долина за инвестиционния мениджмънт
Ново гранично напрежение заплашва мира Тайла
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Турски трафикант изхвърли в морето 37 мигранти, едно дете загина
Кредитен експерт: Няма нищо страшно, плащаме с левове, рестото - в евро
Без съгласие между социалните партньори за бюджета на НЗОК
Как да се предпазим от фалшиви оферти и промоции за Коледа и Нова година?
Аналена Бербок: Украйна не трябва да отстъпва територия
преди 9 години опариха се купувачите, не моловете. отговор Сигнализирай за неуместен коментар