Акциите на японския оператор на приложението за съобщения Line Corp. поскъпнаха с 27% в дебюта си при търговията в Ню Йорк, което представлява окуражителен знак за засега изпитващия затруднения пазар на първични публични предлагания, предава The Wall Street Journal.
Американските акции на Line, които се търгуват под борсовия код LN на New York Stock Exchange, приключиха сесията на цена от 41,58 долара за брой. Тя дава на компанията пазарна капитализация от около 8,7 млрд. долара, включително акциите, които ще се търгуват в Япония. В неделя компанията оцени акциите си на 32,84 долара за брой, което бе в горния край на сегмента и сигнализира за силен интерес. Така компанията успя да набере 1,14 млрд. долара в най-голямото за годината засега технологично IPO.
Line, която е собственост на южнокорейската Naver Corp, прави двойно първично публично предлагане в Ню Йорк и Токио, набирайки средства за своята глобална експанзия извън ключовите си пазари – Япония и Югоизточна Азия.
Line осигурява безплатни гласови повиквания и съобщения, а основният източник на приходи, които надхвърлиха 1 милиард долара за първи път през миналата година, е продажбите на игри и цифрови стикери, както и реклама.
Услугата има 218 млн. активни потребители месечно, а две трети от тях са на основните пазари в Япония, Тайван, Тайланд и Индонезия. С листването в Токио и в Ню Йорк Line се надява да си осигури средства, за да удвои присъствието си на своите основни азиатски пазари, като същевременно повиши имиджа си в чужбина, докато пазарът на чат приложения става все по-силно наситен.
Line се разширява, за да предостави други услуги, като стрийминг на музика и поръчване на споделени пътувания. Тя се конкурира с големи съперници, включително WhatsApp, което Facebook Inc. придоби през 2014 г., и WeChat на Tencent Holdings Ltd., която доминира в Китай, където Line е блокиран. Джинго Шин, основател и главен изпълнителен директор на Line, заяви в интервю в четвъртък, че Line може да разгледа създаването на съвместно дружество с китайска компания, за да установи присъствие на своята услуга за съобщения в страната.
Дебютът от Line се случва, докато пазарът на IPO, по-специално за технологичните компании, отчита застой през 2016 г., най-слабата година за нови борсови компании след бурната 2009 г. Заедно с Line само девет компании са станали публични в САЩ през тази година, набирайки 2,1 милиарда долара, което е спад от 54% от обема през същия период на миналата година, показват данни на Dealogic.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска