IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Nestlé отчита органичен ръст от 2,9% за първото полугодие

Групата потвърди прогнозата си за 2025 г.

14:14 | 24.07.25 г.
Съдържание на Nestle
Снимка: Нестле България
Снимка: Нестле България

Nestlé отчита стабилни финансови резултати за първото полугодие на 2025 г., с органичен ръст на продажбите от 2,9%. Въпреки глобалната икономическа несигурност компанията потвърждава очакванията си за по-висок органичен ръст спрямо 2024 г., като очакванията са маржът на оперативната печалба от основна търговска дейност (UTOP) през настоящата година да достигне 16,0%.

Главният изпълнителен директор на Nestlé Лоран Фрекс коментира: „Изпълняваме нашата стратегия за ускоряване на представянето и трансформация за бъдещето. Увеличаваме ръста по категории и подобряваме пазарния си дял чрез по-добро изпълнение и засилени инвестиции, финансирани чрез непрекъснат стремеж към ефективност. Тези действия вече дават резултати, с широкообхватен ръст и стабилна рентабилност през първото полугодие. Потвърждаваме прогнозата си за 2025 г., като оставаме уверени, че предприетите от нас действия ще реализират нашите средносрочни цели за ръст и рентабилност.“

Органичният ръст на продажбите за първото полугодие възлиза на 2,9% при реален вътрешен ръст (RIG) от 0,2% и положителен ефект от ценообразуването в размер на 2,7%. През второто тримесечие органичният ръст достига 3,0% при увеличение на цените от 3,3%, което представлява подобрение спрямо първото тримесечие. Маржът на оперативната печалба от основна търговска дейност е 16,5%, повлияна от инфлационния натиск, повишените инвестиции и валутните колебания. Нетната печалба за периода възлиза на 5,1 млрд. швейцарски франка, а основната печалба на акция достига 1,97 швейцарски франка. Свободният паричен поток е 2,3 млрд. швейцарски франка.

Nestlé бележи ускорено развитие на шестте сегмента от „Големите залози“ - ключови стратегически инвестиции, които само за първото полугодие генерират комбинирани продажби за над 200 млн. швейцарски франка. Маркетинговите инвестиции също се увеличават значително, като достигат 8,6% от продажбите в сравнение с 8,1% за същия период на предходната година. Активното управление на 18 ключови слабо представящи се бизнес единици вече дава резултат, като общата разлика в растежа спрямо пазара се е свил с една трета. Програмата Fuel for Growth за оптимизация на разходите напредва значително, поради реализираните спестявания, които през първото полугодие надхвърлят 150 млн. швейцарски франка, а допълнителни 350 млн. франка вече са планирани за втората половина на годината.

Продажбите на Групата възлизат на 44,2 млрд. швейцарски франка, което представлява спад от 1,8%, дължащ се основно на въздействие от валутния курс в размер на 4,7%. В категориите "Шоколадови продукти" и "Кафе" се отчита най-силен органичен ръст – съответно 8,5% и 6,4%, движен предимно от ценови корекции. Категориите "Храна за домашни любимци", "Вода" и "Млека и сладолед" също допринасят положително за ръста. Продажбите в електронната търговия се увеличават с 12,3%, достигайки 20,2% от общите продажби на Групата.

Прогнозата за 2025 година остава непроменена. Nestlé продължава да инвестира целенасочено в ключови категории и пазари, адаптирайки се гъвкаво към променящата се външна среда. Компанията ще следва стратегическите си приоритети за устойчив растеж и подобряване на рентабилността въпреки високата несигурност и динамиката на световната икономика.

В Зона Европа органичният ръст възлиза на 3,5%, при ценови ефект от 3,7% и реален вътрешен ръст от -0,2%. Ръстът е движен основно от Турция, Иберийския полуостров, Скандинавия и Франция. Най-значим принос имат категориите "Разтворимо кафе", "Шоколадови продукти с марката KitKat", както и храната за домашни любимци с марката Purina. Продажбите в Nestlé Professional отчитат стабилен ръст, движен от решенията в категорията "Напитки".

За България изпълнителният директор на Нестле България Петър Стоилов заяви: „През първото полугодие на 2025 г. отбелязваме ръст в повечето категории, с които оперираме в България, сред които шоколадови продукти, детско хранене, храни за домашни любимци и продукти за канал на външна консумация. Това е резултат от фокус стратегия и отдаденост на крос-функционалния ни екип. За периода помогнахме на различни социални групи в нужда с дарени над 30 тона храни и напитки и с гордост обявихме юбилейния 20-ти сезон на нашата най-голяма социална инициатива „Нестле за Живей Активно!“, с която ще продължим да промотираме физическата активност и балансираното хранене сред българите.“

Последна актуализация: 14:14 | 24.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още
Финанси виж още