Плановете на Китай да определя търговските пътища на бъдещето по следите на Марко Поло са всичко друго, но не и нови. От години се говори за „Новия път на коприната“. Но едва сега Европа осъзнава както перспективите, така и заплахите.
В една обща позиция, с която разполага германският бизнес всекидневник Handelsblatt, 27 посланици на ЕС в Пекин (без този на Унгария) предупреждават, че инициативата на Китай се противопоставя на „програмата на ЕС за либерализация на търговията“. Същевременно тя премествала „съотношението на силите в полза на субсидирани китайски предприятия“.
Необичайно острият писмен документ е част от подготовката за предстоящата среща на високо равнище ЕС-Китай през юли. Европейската комисия понастоящем работи по стратегически документ, за да убеди държавите членки да постигнат единен отговор на престижния проект на Китай.
Целта на държавния глава Си Дзинпин е за по-добро свързване на страната с търговските партньори по линия на старите търговски пътища. Общо 900 милиарда долара ще бъдат инвестирани за изграждане на тръбопроводи, електроцентрали, пътища, железопътни линии, пристанища и летища. С проекта Си иска да повтори величието на Китай по времето на Марко Поло.
В допълнение към дългосрочното развитие на нови търговски пътища Новият път на коприната има също краткосрочна полза за Китай. Тъй като строителният бум в Поднебесната империя постепенно затихва, свръхкапацитетите на китайските производители на стомана, цимент и алуминий първоначално ще бъдат използвани от проекти в чужбина.
„Ние не трябва да отказваме да си сътрудничим, а учтиво и категорично да формулираме нашите условия", казва старши дипломат от ЕС пред Handelsblatt. Това включва уверението китайските компании да не бъдат предпочитани при възлагането на обществени поръчки.
Германското министерство на икономиката заявява пред медията, че инициативата „Новият път на коприната" трябва да „отчита интересите на всички участници“.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 7 години Чайниците от къде имат толкова много пари да инвестират в тоя път и защо ние толкова грижа, че искали да построят някакъв път? Като могат нека да строят. ЕС като са толкова готини и либерални, защо не извадят те 900 млрд долара да инвестират. Или са само либерални като става дума за Истанбулската конвенция :)Оядоха се западняците и затлъстяха. Трудно се конкурират с чайниците вече и либералният страх ги тресе здравата в момента. отговор Сигнализирай за неуместен коментар