Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Централна и Източна Европа

Очаква се 10-дневна блокада на границата между Полша и Беларус

Активисти искат да спрат тежкотоварния трафик към Беларус и Русия

Очаква се 10-дневна блокада на границата между Полша и Беларус

Снимка: EPA/Rafal Guz Poland Out

Украински и полски активисти планират блокада на важен граничен пункт между Полша и Беларус в опит да спрат тежкотоварния трафик.

Блокадата трябва да започне в четвъртък и ще продължи 10 дни, съобщават от групата на Евромайдан-Варшава в публикация във Facebook, пише Politico.

„Всеки камион, превозващ стоки до Русия, означава пари за подкрепа на руската икономика и армия и ние искаме това да приключи“, казва Виктория Погребняк, украинска активистка на Евромайдан-Варшава.

Варшава и други централноевропейски държави засилват натиска върху Брюксел да забрани повечето сухопътни превози между ЕС и Беларус и Русия.

Европейската комисия (ЕК) предложи блокиране на руски и беларуски автомобилни транспортни оператори като част от нов кръг от санкции след нахлуването на Русия в Украйна и последните съобщения за зверства, извършени от руски войски.

Блокадата близо до ГКПП Кукурики няма да е първата. Групата, заедно със съюзнически организации, блокира границата миналия месец, с което създаде 25-километрова опашка. Камиони чакаха по над 80 часа, за да преминат в Беларус.

Този протест предизвика сбивания и конфронтации с шофьори и в крайна сметка полицията се намеси. Активистите се надяват, че прекъсването тази седмица ще бъде още по-голямо.

„Този ​​път ще бъдем по-добре подготвени. Ще дадем на шофьорите повече информация за това какво се случва в Украйна“, казва Погребняк. Тя очаква да участват до 2000 души.

По-рано тази седмица активисти блокираха и магистрала А2 в Полша близо до полско-германската граница, като призоваха германския канцлер Олаф Шолц да „престане да финансира военни престъпления“.

Полското правителство призовава за забрана на превоза на товари към Беларус и Русия, но казва, че се нуждае от разрешение от ЕК, за да действа. Докато това не се случи, Варшава казва, че проверява всеки камион, за да се увери, че не превозва контрабанда.

Според полските власти обемът на трафика към Беларус е намалял наполовина след избухването на войната.

Според опозицията на властите в Полша правителството не прави достатъчно. Представители на опозицията твърдят, че камерите за наблюдение на граничните пунктове наскоро са били изключени.

По статията работиха: Миглена Иванова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

2
 
2
 
2
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Европейците няма да умрем гладни, колкото и на руските нацисти да им се иска това. Шофьорите на тирове не са лицата, които създават висока добавена стойност в ЕС и не те формират по-високото БВП в ЕС държави. Мисля, че е крайно време авторите да спрат да се вторачват в нискоквалифицирания труд и да започнат да слагат в сметките и средния, и висшия слой на средната класа в ЕС държави- гръбнакът на ЕС икономика, която оперира в ИТ и бизнес услугите.
3
 
1
 
1
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Но със сигурност обаче, европейците трябва да започнат консултации със Сомалия по въпроса къде е тоалетната дето се ползва от гладните

Още от Централна и Източна Европа
Калининград и напрежението по литовската граница