Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

Google ще плаща на над 300 медии в ЕС за тяхно съдържание

Компанията обяви, че е сключила споразумения с издатели в Германия, Унгария, Франция и други държави

Google ще плаща на над 300 медии в ЕС за тяхно съдържание

Снимка: David Gray/Bloomberg

Американският интернет гигант Google е сключил споразумения с над 300 медии в Европейския съюз, благодарение на което ще може да публикува техни статии в онлайн търсачката си, пише Bloomberg.

Сред издателите в Германия в списъка попадат ZEIT, Frankfurter Allgemeine Zeitung и Spiegel. Компанията се е договорила и с други от Унгария, Франция, Австрия, Нидерландия и Ирландия, обяви компанията в публикация в блога си. От текста не става ясно колко е платила Google за сделките.

Европейската директива за авторското право, която влезе в сила през 2019 г., беше кулминацията на усилията на Европейския съюз да гарантира, че медиите от блока получават възнаграждения за тяхното съдържание. Законът за авторското право, който се въвежда в региона от всяка страна, позволява на издателите да искат заплащане винаги, когато онлайн платформи използват тяхно съдържание. Някои правила позволиха на медиите да преговарят с уеб платформи като Google и Facebook относно възпроизвеждането на техни статии и видеа.

Още по темата

През 2021 г. Google сключи споразумение с германски издатели за създаването на критерий за плащане на издатели, с изключение на пускането на малки откъси от текстове, които могат да се ползват безплатно. Сега Google разширява обхвата на тези споразумения чрез уеб инструмент, за да улесни бъдещите си сделки с медиите.

Над 200 новинарски издания в Германия вече са сключили такива лицензионни споразумения с Google, обяви компанията в отделна публикация в блога си. Тези сделки не се ограничават до печатни медии, а включват и мултимедийно съдържание.

Австралия също принуждава технологичните гиганти да предоговарят плащанията си към доставчиците на съдържание. В началото на 2021 г. Facebook сключи няколкогодишна сделка с News Corp. в Австралия, като се съгласи да плати на компанията на Рупърт Мърдок за достъп до допълнително съдържание. 

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Медии
Bulgaria ON AIR с награда от SOS Детски селища България