Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Google, Facebook и Microsoft са първенци по разходи за лобиране в ЕС

Технологичната индустрия изпревари по този показател фармацевтичния сектор и този за изкопаеми горива

Google, Facebook и Microsoft са първенци по разходи за лобиране в ЕС

Снимка: Victor J. Blue/Bloomberg

Google, Facebook и Microsoft са трите компании, които харчат най-много за лобиране в Европа, в рамките на битката си срещу нови закони, целящи да обуздаят влиянието на американските технологични гиганти, сочи проучване, публикувано днес и цитирано от Ройтерс.

Подобни усилия трябва да послужат за пробуждане на властите в ЕС за допълнително засилване на законопроектите и правилата за лобиране, предупреждава проучването на Corporate Europe Observatory и LobbyControl.

Технологичният сектор е надминал дори фармацевтичния, този за изкопаеми горива, финансите и химическия сектор, които доминираха в лобирането, показва докладът.

„Нарастващото лобистко влияние на технологичните гиганти и дигиталната индустрия като цяло отразява огромната и нарастваща роля на сектора в обществото“, допълва той. „Забележително е и трябва да бъде причина за безпокойство, че платформите могат да използват тази сила, за да гарантират, че гласът им се чува – над критичните гласове – в дебатите за това как да се построят новите правила за дигиталните платформи“.

Проучването е установило, че 612 компании, групи и асоциации харчат повече от 97 млн. евро годишно за лобиране, свързано с политиките на ЕС за цифровата икономика. Данните се представени от компаниите в Регистъра за прозрачност на ЕС до средата на юни тази година.

Google е на челно място с похарчени 5,75 млн. евро, следвана от Facebook с нейните 5,5 млн. евро. Microsoft е похарчила 5,25 млн. евро, Apple – 3,5 млн. евро, Huawei Technologies – 3 млн. евро, а Amazon е на шесто място с 2,75 млн. евро, допълва проучването.

Google и Huawei са отговорили, че подават данните за лобирането си към регистъра за прозрачност на ЕС.

„Имаме ясни политики за защита на независимостта на хората и организациите, които спонсорираме, включително изискване за разкриване на финансиране“, посочва Google в имейл.

Microsoft коментира: „Европейският съюз е бил и остава важен играч за Microsoft. Ние се стремим да бъдем конструктивен и прозрачен партньор на европейските власти“.

Facebook, Apple и Amazon не са коментирали веднага.

Лобирането на технологичните компании е фокусирано в два ключови законодателни акта - Закона за цифровите пазари, който включва списък с неща, които технологичните гиганти могат или не могат да правят, и Закона за цифровите услуги, който изисква компаниите да правят повече, за да контролират случващото се в техните платформи.

Проучването предупреждава за достъпа на индустрията до Европейската комисия – лобистите участват в три четвърти от 270-те срещи, които представители на ЕК са имали за двата законопроекта.

Освен това посочва ролята, която играят търговските и бизнес асоциациите, мозъчните тръстове и дори политическите партии в популяризиране на позициите на технологичната индустрия.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
1
 
1
преди 3 месеца
Google, Facebook и Microsoft са първенци по разходи за лобиране в ЕС > Не лобиране, а корумпиране !!!

Още от Новини
Grab проправя важен път в листването си на Nasdaq