Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Образование

Дизайнер къща храни

Може би не се замисляме често, но дизайнът е ключов маркетинг елемент с причина, строги правила и много ясна цел, пише експертът Румен Янев

Дизайнер къща храни

Разгледайте уеб страницата, която четете в момента. Ако е отворена на мобилния ви телефон, вероятно виждате основно текст, като между редовете се промъква някоя специално направена за вас реклама. А може би ползвате лаптопа си и виждате цялата десктоп версия на сайта, менютата му, рекламите отгоре, отдолу, вляво или вдясно. Виждате логото на уебсайта, заедно с всички други статии, които той ви предлага, секциите с коментари (ако има такава) и разбира се, всички бутони, които могат да разпратят текста ми из социалните медии.

Тези неща рядко ни правят впечатление и наистина почти никога не се замисляме колко труд и мисъл са вложени в точно това разположение на елементите, този цвят на менюто и точно този размер на бутона. Но всичко си има причина, строги правила и много ясна цел.

Като част от маркетинг екипа на СофтУни, имам удоволствието да наблюдавам дизайн екипа ни и невероятните за мен проблеми, с които се сблъскват ежедневно, както и решенията, които намират, пише Румен Янев, Content Marketing експерт. Но нека започна по-отдалеч.

Психологията в дизайна

Една от любимите ми теми, свързани с дизайна, е Affordances, или това, което външната среда ни позволява да направим. Идеята зад тази концепция въобще не се ограничава до дигиталния свят, а напротив. Още преди Интернет да превземе животите ни, някои умни хора са се сетили, че голяма част от всекидневните предмети и обекти, с които взаимодействаме, имат точно определен дизайн, който ни подсказва как да ги използваме. Врата без дръжка се бута, на пейка с подлакътник в средата не може да се легне и много често червеният бутон не бива да се натиска.

Дизайнът носи в себе огромна доза психология и разбиране на човешките нужди. Не напразно голяма част от курсовете по UX и UI дизайн обръщат внимание именно на потребителското преживяване в средата, която дизайнерът изгражда. Независимо дали средата е уебсайт, компютърна игра, мобилно приложение или ресторант.

Дизайнът – най-добрият приятел на дигиталния маркетинг

Наскоро Facebook за пореден път започна да ми прави номера и част от рекламите, които ми показваше на news feed-а бяха без изображения. Първият път го подминах, вторият път – също, но третият път осъзнах колко по-различна е една реклама без графичния си елемент, особено във Facebook, където образите са почти задължителни. Това ме накара за пореден път да оценя ролята на графичния дизайн в дигиталния маркетинг, а и в традиционния.

Все пак нали дизайнът е базиран на човешките нужди. Щом може да влияе емоционално върху потребителя, това го прави изключително полезен за всеки, който би искал да накара клиент да си купи нещо, нали? Следващият път, когато някоя реклама ви допадне, отделете малко време и разгледайте самата реклама. Вижте цветовете, снимката (или рисунката), позицията на текста и разбира се – съдържанието. Ако рекламата е добра – веднага ще разберете. Ако не е – има шанс и да я видите из множеството фейсбук групи, предназначени да осмиват лошия дизайн и реклама.

Да бъдеш дизайнер

Дизайнът е наистина навсякъде около нас и добрите дизайнери стават все по-търсени в професионалния свят. Остарялото разбиране, че „артист къща не храни“, започва да се пропуква, благодарение на дигитализацията, която ни залива. По тази причина и появата на SoftUni Creative не е случайна. Цялостната програма е съобразена и вдъхновена от тази дигитализация и цели да подготви специалисти в креативната сфера, които знаят какво правят, разбират смисъла зад естетиката, и гордо могат да се нарекат графични дизайнери, UX/UI специалисти, аниматори или моушън дизайнери. Всеки един курс е специално създаден, за да запознае студентите с най-важните елементи в областта, като в същото време да ги накара да приложат знанията си на практика. Лекторите в SoftUni Creative са известни специалисти в областта и са готови да споделят знанията си и да отговорят на всичките ви въпроси.

Първият курс от програмата Design Basics е безплатен! Той цели да те запознае със света на графичния дизайн по възможно най-плавен и интуитивен начин, независимо дали имаш знания в областта или не. Трябва просто да опиташ!

По статията работи: Екип на Investor.bg
Още по темата: Образование

Последни новини

Коментари ()


Още от Образование
Международно признание за проекта за изграждане на научен капацитет SCHOLARNET