Строителната продукция в България изглежда все още е далеч от стабилизацията. През октомври индексът, изчисляван от Националния статистически институт (НСИ) е достигнал ново най-ниско ниво от 78,1 пункта.
Предишното най-ниско ниво е от юли т.г. – 80,5 пункта.
Предварителните оценки на НСИ показват, че през октомври строителната продукция ускорява спада си до 2% спрямо септември и 14% на годишна база спрямо понижение от съответно 1,6% и 10,5%, отчетено през септември.
Спадът в строителния сектор продължава да се определя от намалението на строителната продукция при сградното строителство. За месеца е отчетено понижение от 3,3%, а на годишна база – 14,6%.
При инфраструктурното строителство месечният спад достига 0,6%, а годишният – 13,3%. Лошото представяне на този сегмент от строителния бранш продължава да се определя от по-бавното усвояване на европейските фондове и забавянето на ключовите проекти, финансирани със средства от Европейския съюз (ЕС). Частните инвестиции в сектора не успяват да го издърпат от кризата, защото се концентрират основно в най-големите градове.
Раздвижване при инфраструктурното строителство се очаква през следващата година, когато ще стартират пътните ремонти, финансирани с европейски пари, както и ремонтите на някои жп отсечки. Тече подготовката и на участъци от магистрала “Хемус”, които също може да започнат да се строят към края на 2017 – началото на 2018 г.
Големите водни проекти и строителството на магистрала “Струма” през Кресненското дефиле се отлагат за след 2018 г., както и мгистралите София – Калотина и Русе – Велико Търново.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
преди 8 години Ррррррррррррръст на "Строителната продукция в България" хахахахахаааааааааа... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Не схващам. В едни статии новото строителство се пука по шевовете от мераклии купувачи и нито демографска криза , нито високи цени, нито избягали руснаци спират покупките и хоп - кофа студена вода в следващата статия. Къде е истината? Набълбукахме ли се с кредити до гуша? Свърши ли провинциалния материал захранващ софийската мечта? Има ли емиграционна вълна след поредния уж успешен магистрален мандат при смешни доходи? Поразяващо страшни ли са дисбалансите и бедността в страната? Изчезнали ли са 1/3 от децата ни при 1/3 по-малобройните младежки набори с вече 1/3 малцинствен състав в чужбина или просто аз се правя на песимист? Как мислите? отговор Сигнализирай за неуместен коментар