Volkswagen e на прага на най-голямата си трансформация от поне половин век. Най-големият световен производител на автомобили минава към електрическо задвижване и обещава 30 нови модела с нулеви емисии през следващите години. Нека видим обаче технологиите, върху които ще стъпи тази революция.
Volkswagen отдавна узря за преминаването към единна платформа за повечето си модели и създаде универсалната MQB. Сега обаче насочването на все по-големи усилия към електрификацията принуди германците да погледнат и в друга посока. За целта бе създадено още едно модулно шаси - MEB (Modular Electric Toolkit), което ще играе основна роля за бъдещите модели на концерна, задвижвани с електричество.
Основното при MEB е, че големите акумулаторни батерии са поставени на пода. Това дава възможност за сваляне на центъра на тежестта по-ниско и за постигане на, както се изразяват във Volkswagen, “идеално разпределение на масата между предната и задната ос”. От компанията са категорични, че с MEB ще повишат сигурността на автомобилите, техните екологични показатели, както и ефективността на задвижващите агрегати.
Като структура MEB се отличава с голямо междуосие с много къси надвеси. Предната част на автомобила позволява голям ъгъл на завиване на колелата и благодарение на това диаметърът на завой на автомобила е сведен до завидните 9.9 метра. Многораменното задно окачване с вграден задвижващ блок и отделена подрама допринася за оптимална динамика и отлична акустика.
Платформата може да се използва и при хибриди, като от Volkswagen обявиха, че тази архитектура "ще доведе до фундаментални промени и революция в производството на автомобили, като ще накара хората да забравят за двигателите с вътрешно горене".


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
4,3 по Рихтер разлюля Западна Турция
Прощаваме се с поета Найден Вълчев, автор на "Една българска роза"
Времето днес: Облачно, на места със слаби превалявания
Знаци, че той не ви харесва