Дори и да бъде подновено строителството на АЕЦ „Белене“, форматът на проекта вече ще бъде различен, коментира в ефира на „Нова телевизия“ политологът Антон Тодоров. Според него участието на държавата ще бъде минимално – около 20%, но и руското участие няма да бъде водещо.
Тодоров е убеден, че в проекта за нова ядрена централа у нас ще се включи френската Areva, а вероятно и Siemens. Той съобщи и за предстояща среща между управляващите и RWE, които първоначално имаха интерес към проекта.
„Аз не изключвам възможността премиерът да договори такъв формат, който за момента никой не спряга“, каза Тодоров. Той не изключва и възможността в строителството на централата да се включат и инвеститори от САЩ.
По отношение на коментарите, че България ще поднови работата и по друг руски проект - „Бургас – Александруполис“, политологът е категоричен, че той не е търговски проект и не става въпрос за рестартирането му. Тодоров обясни, че на срещата си с гръцкия премиер Алексис Ципрас Борисов е договорил петрол да бъде пренасян чрез жп платформи, а не да бъде изграждана тръба.
Възможно е да бъде изграден и газопровод на някакъв етап, каза още Тодоров.
Преди няколко месеца арбитражен съд осъди България да плати на Атомстройекспорт оборудването на АЕЦ „Белене“. Първоначалните планове на управляващите бяха да продадат това оборудване на трета страна с помощта на руския консорциум. Това обаче не се реализира и последната заявка на премиера Бойко Борисов е, че АЕЦ „Белене“ ще бъде построена, но с минимално държавно участие.
За целта Агенцията за приватизация трябва да разработи проекта и да бъдат потърсени чуждестранни инвеститори. Според енергийния министър Теменужка Петкова вече дори има заявен интерес от „една-две-три компании“, но не уточни техните имена.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
преди 9 години Няма да се строи, защото никой няма да даде пари. Е, руснаците предлагаха, ама с 8% лихва и индексация(ескалация) спрямо тяхната инфлация. Бяха го замислили по-добре от Понци. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Инвесторе, можете да ни спестявате мнението на политолози по енергийни и икономически въпроси отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ми Арева и Сименс са доставчици като им платят що да не се включат.Големият въпрос е кой ще плати строежа на аеца а не кой ще доставя оборудването.А Антон Тодоров да си пие аповете без да забравя оня жълтия отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ми Арева и Сименс са доставчици като им платят що да не се включат.Големият въпрос е кой ще плати строежа на аеца а не кой ще доставя оборудването.А Антон Тодоров да си пие аповете без да забравя оня жълтия отговор Сигнализирай за неуместен коментар