Първият китайски пътнически самолет вече е факт след години забавяне на финализирането му. Проектът доближава Китай до осъществяването на мечтата ѝ да създаде конкурент на Boeing и Airbus Group, пише Wall Street Journal.
Самолетът C919 няма да бъде продаван на превозвачи в близките три години, което подчертава трудностите, пред които се изправя Китай, в превръщането си в глобален играч в авиационната индустрия.
C919 е разработен от държавната компания Commercial Aircraft Corp. of China (Comac) и е задвижван от два двигателя. Той трябваше да осъществи първия си полет през 2014 г., а продажбите му да стартират през 2016 г. Производствени проблеми обаче попречиха на Comac да осъществи плана си и неколкократно се наложи да промени сроковете. От компанията очакват, че тестовите полети ще започнат през следващата година, а продажбата - най-рано през 2018 или 2019 г.
Самолетът има 158-174 места, а дизайнът му е направен в Шанхай. Китай разкри плановете си за него още през 2006 г., като част от продължилите десетилетия усилия за създаване на развит авиосектор в страната, който да разбие доминацията на Boeing и Airbus.
Самолетът се появява след неуспешните опити за създаването на голям пътнически самолет през 70-те и началото на 80-те години на миналия век. Целта на C919 е да помогне за задоволяване на увеличаващото се търсене на самолетни превози в континенталната част на Китай.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
4,3 по Рихтер разлюля Западна Турция
Прощаваме се с поета Найден Вълчев, автор на "Една българска роза"
Времето днес: Облачно, на места със слаби превалявания
Знаци, че той не ви харесва
преди 10 години А Ербус като закънсня с 5 години за А400 ( и 100 Мрд. Евро над бюджета ) и Боинг с дреамЛАЙНерА ... R&D не е само техника. Мен лично ме продразни представиането на информацията. Все едно китайците не се справят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар