България ще има рекламни билбордове в Ню Йорк, съобщи днес във Варна министърът на туризма Николина Ангелкова, която участва в изнесено заседание на Националния съвет по туризъм в комплекс "Златни пясъци".
По думите й паната ще бъдат позиционирани на знакови за американския мегаполис места. На билбордовете, чието поставяне ще стане през октомври-ноември, ще бъдат представени български културно-исторически забележителности. Ангелкова каза още, цитирана от БТА, че с общината в Ню Йорк ще бъдат договорени и други инициативи за рекламиране на нашата страна. Освен в този град България ще бъде представена и в Бостън, Вашингтон, Лос Анжелис и Лас Вегас.
През септември трябва да бъде окончателно готова програмата за националната туристическа реклама през 2018 г., допълни министърът.
По думите й по предварителни данни ще бъдат необходими 30 милиона лева, за да бъдат изпълнени планираните инициативи. Дали ще бъде осигурен този бюджет, ще стане ясно след предстоящите разговори с министерството на финансирате.
Акцент в националната реклама на България догодина ще бъдат основните целеви пазари за страната ни, от които посрещаме най-много гости, посочи Ангелкова.
По думите й страната ни ще се рекламира и в перспективни пазари като Китай, Япония, Индия, Близкия Изток, САЩ и Канада.
Ангелкова посочи, че ще се залага основно на дигиталния маркетинг и реклама и различни онлайн активности.
Основният фокус ще бъде върху удължаването на сезоните, развитието на културно-историческия и балнео- и СПА-туризма. Министърът посочи, че предстои да бъдат представени за обществено обсъждане нови маршрути, които ще представят балнео- и СПА възможностите на страната ни. С разработката им са ангажирани експерти от министерството, туристическия бранш в партньорство със здравното министерство.
През ноември на туристическото изложение в Лондон за пръв път България ще представи 3D-виртуално изображение на част от културно-историческото си наследство, допълни Ангелкова. Тя уточни, че министерството работи по пилотен проект за пространствено дигитализиране на популярни обекти, на първо време ще бъдат представени 20 забележителности, сред които Рилският манастир, Царевец, Варненската катедрала, крепостта Червен. На изложението в Лондон ще се предлагат миникопия на тези обекти, които ще бъдат отпечатвани от 3D принтер, като сувенири за посетителите на българския кът.
През тази година освен увеличение на гостите, имаме и ръст на приходите, допълни министърът. Тя посочи, че за периода януари-май приходите в сектора са над 1,5 милиарда лева, с 15 процента повече в сравнение с 2016 г. Тази тенденция за увеличение на средствата показва, че макар и с малки стъпки, у нас започват да идват по-заможни туристи, каза министърът. Тя каза още, че за това лято очакванията са за ръст между 7 и 10% в броя на туристите и между 8 и 11 на сто увеличение на приходите.


Силно земетресение в Турция
Варненски полицаи с трето място на турнир по стрелба
Убийство потресе Перник
2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
Докато Лондон отново поглежда към Европа, щетите от Брекзит се оказаха двойни
BofA: Важно е да имаш достъп до пазари, без да променяш продукта
BofA: Фед като институция трябва да е независим
BofA: Фед ще намали лихвите до около 3%
Тръмп: Сделката между Netflix и Warner може да бъде антитръстов проблем
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Зафиров: Искаме бюджет, който отговаря на реалността и ни сплотява
Задържаха кримка за смъртта на 61-годишен мъж в Перник
Биляна Якова към Благомир Коцев: Безкрупулен лъжец си
Шофьор загина след удар в дърво на пътя София - Варна
Д-р Симидчиев: Младите хора да отидат да гласуват, ако се стигне до избори