Туристическият поток от Турция и Русия се насочи към България по конюнктурни причини, като България не е направила никакви усилия като реклама и по-целенасочен маркетинг. Ако следващата година ситуацията в Турция се промени, може да очакваме по-слаб сезон. Това прогнозира Димитър Попов от Асоциацията на туроператорите и туристическите агенции в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Той коментира и смяната в профила на клиентите по българските курорти и определи като отрицателен ефект замяната на семейния туризъм.
„Там, където страната ни беше номер едно и имаше голяма повтаряемост – по едно и също време, в един и същ хотел идваха семейства с деца 10-15 години подред, сега разчитаме на младежкия туризъм, защото влошихме продукта. От няколко години работим в ситуация на свръхпредлагане – имаме голяма материална база като легла, но не ни достигат плажове.“
Попов пресметна, че над 70% от приходите в туризма в България се генерират от летния туризъм, но при него е налична смяна на пазарния сегмент, като част от туристите търсят дискотеки и евтин алкохол.
Попов посочи, че през зимния сезон в Пампорово и Банско легловата база също надхвърля в пъти капацитета на лифтовите съоръжения и писти.
“При зимния туризъм се забелязва повтаряемост и вярност към дестинацията, но презастрояването и свръхпредлагането доведоха до съкращаване на летния сезон", коментира той. "При зимния туризъм основната маса са съседни страни и в момента, в който Турция освободи всички административни пречки за пътуване в чужбина, Турция скочи като пазар. Руснаците и англичаните, които притежават недвижимо имущество в България, също са туристи. Аз ги наричам „туристи по принуда“, защото искат или не, като имат имот, идват тук.”
Той препоръча да се инвестира в алтернативен туризъм – в пешеходния туризъм, във вело-, конен, медицински туризъм, “в ниши, които ще ни докарат туристи целогодишно”.
Попов се надява, че „все още има и млади хора, кадри, на които можем да разчитаме“.
Благой Рагин, председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация, който се включи в разговора, отново напомни за проблема с кадрите и обезлюдяването.
Той информира, че наредба на Министерството на труда и социалната политика ще уреди наемането на работници за туристическата индустрия от страни извън Европейския съюз.
„Още през ноември започваме кампания, за да ги подготвим", съобщи Рагин. "Интересът е от Украйна, Молдова, Беларус, Сърбия, Армения и Грузия. Сега разрешението е за работни визи за 90 дни, но социалното министерство ни уверява, че ще бъде удължено на девет месеца“.
Вижте още във видеото:


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
От 2600% печалба до 86% унищожение: най-горещата крипто сделка се срина
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Израел обяви нова граница между страната и Ивицата Газа
Деветима от Реал загубиха от Селта на Бернабеу
Тристранката обсъжда днес новия вариант на Бюджет 2026
4,3 по Рихтер разлюля Западна Турция