Българските домакинства планират да инвестират 23,5% от месечните доходи, или 557,41 лв. (285 евро) за коледни подаръци през 2016 г., което е със 70 лв. повече спрямо 2015 г. Това показва традиционното специализирано проучване „Коледен барометър 2016“ на Ferratum Group, проведено сред 13 261 домакинства от 20 европейски държави.
Домакинствата у нас възнамеряват да похарчат най-много средства за облекло (29%), игри и играчки (19%), електроника (11%), лакомства (9%), козметика (8%).
Страната ни се нарежда за първи път над средното ниво (22,2%) за всички участващи в изследването държави. За сравнение, едно семейство в съседна Румъния планира да отдели със 124 евро повече спрямо едно българско.
Делът на онлайн пазаруването при българите възлиза на 21%. По този показател страната ни отстъпва спрямо миналата година и се нарежда на 13-то място след страни като Чехия и Полша, но изпревараме Румъния, Литва, Латвия, Естония и Хърватия. Лидери при онлайн пазаруването са Великобритания, Холандия, Швеция, Франция, а средният дял на онлайн пазаруването е 24,5% за всички страни.
Потреблението на коледни стоки ще намалее значително в Обединеното кралство спрямо миналата Коледа - с около 15,5% е по-нисък обемът на планираните разходи, сочи проучването.
В Германия са склонни да отделят над 30 на сто (807 евро) от месечния доход на домакинство за Коледа тази година. Това е с около 10 на сто повече от едно средната за семейство (22%) във всичките 20 страни, които участват в проучването. Изненадващо, Германия е последвана от малките балтийски страни, Литва и Естония, а най-пестеливите потребители могат да бъдат намерени в Норвегия, Финландия и Холандия.
Най-предпочитаните категории продукти за Коледа са: играчки (20%), облекло (18%) и електроника (12%). От втория най-популярен подарък през миналата година (15,5%) делът на книгите ще падне до 6 на сто, което ги поставя на 7-мо място. Книгите са в топ 5 на подаръците само в Полша (10%) и Чехия (8%).
Според „Коледен Барометър 2016“ българите, испанците и канадците предпочитат облеклото като подарък, а делът на играчки и игри е най-голям във Франция (31%), Австралия (26%) и Полша (23%).
В общ план 16% от всички анкетирани домакинства планират да отделят повече финансови средства, в сравнение с възможностите си в предходния коледен сезон, докато 47% възнамеряват да похарчат същата сума като предходната година. 37% ще похарчат по-малко, спрямо миналата година.
„Коледен Барометър 2016“ е проведен сред активни клиенти на Ferratum Group в 20 страни в Европа и страни от Британската общност под формата на стандартизиран електронен въпросник. Доходите са посочени в местна валута и относителното коледно потребление се изчислява като съотношение към месечния разполагаем доход на семейство във всяка страна.
В изследването са участвали 13261 домакинства. Анкетираните са на възраст между 18 - 65 години, като 49,64% от тях са жени. Средният разполагаем нетен доход на домакинствата от тези 20 държави е между 230 – 6720 евро. Средният размер на домакинствата сред респондентите е 2,59 души.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате