Китайската корпорация за железопътен подвижен състав (CRRC, China Railway Rolling Stock Corporation), която е и един от най-големите индустриални концерни в световен мащаб, предлага да инвестира 300 млн. евро в Българските държавни железници (БДЖ).
Това става ясно от официалното инвестиционно намерение на най-големия производител за железопътен подвижен състав в света, получено от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев.
В документа са посочени решения за стратегическо съвместно сътрудничество, включващи предоставяне на пакет от високи технологии, финансиране, инвестиции, обучение и услуги, съобщават от Министерството на транспорта.
Инвестиционното предложение включва три основни точки. Ще бъдат рефинансирани старите задължения на „Холдинг БДЖ“ ЕАД в размер на 130 млн. евро. Със 170 млн. евро ще се финансира доставката на нови електрически и дизелови мотрисни влакове.
Инвестиционното намерение включва доставка на нов подвижен състав в съответствие с европейските стандарти и българските изисквания за сертификация. Подвижният състав ще бъде доставен своевременно спрямо спешните нужди на БДЖ и с високо съотношение цена-производителност.
Ще бъде направена и инвестиция в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България.
Следващата крачка в двустранните отношения е сформирането на работна група с участието на представители на Министерството на транспорта, БДЖ, CRRC и китайски финансови институции.
В съобщението не се посочва при какви условия китайската компания предлага инвестициите си, но неотдавна при посещението на нейни представители в министерството Алексиев обяви, че идеята е инвестицията да бъде изплащана с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ. Според министъра китайските инвеститори приемат това като достатъчна гаранция, за да могат да кредитират подобна инициатива.
Преди седмица Алексиев съобщи, че китайският инвеститор обсъжда с българското правителство да рефинансира дълга на БДЖ и да изгради в страната завод за подвижен състав.
Правителството на Огнян Герджиков започна предварителни разговори за възможностите за сътрудничество с БДЖ в края на февруари.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
4,3 по Рихтер разлюля Западна Турция
Прощаваме се с поета Найден Вълчев, автор на "Една българска роза"
Времето днес: Облачно, на места със слаби превалявания
Знаци, че той не ви харесва
преди 8 години 8 Много си прав, както и 3 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ако нашите управляващи имат топки, трябва на всяка цена да се преборят за тази инвестиция. CRRC в производството на железопътен подвижен състав са гигант който има годишен оборот от този сектор, колкото този на Сименс, Алстом, Бомбардие, Хитачи и Трансмаш холдинг взети заедно. За съжаление имам усещането, че нашите няма да се напънат въобще, разпределянето на кокала около изборите ще им е далеч по-важно отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години ....но да не забравяме и за СЕРИОЗНИТЕ БГ "иНвеСтиТорИ" дето точат ножове за последните останала държавни пръжоли. НЯМА НИКАКЪВ ШАНС ЗА СДЕЛКА. Ще се окаже , че трябва разрешение и от ЕК и от САЩ и от Баба Меркел и след 5-10 години ще се разбере както с Южен поток. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години или цъкнат един подкуп на търтея на републиката Пл. димитров ... се пак това им е целта, да изнудват тия дето комунистите искат да изгонят, защото са им конкуренция :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години ВСИЧКО Е ОБРЕЧЕНО!Сега ще се включат синдикатите и ще поставят условие никакви съкращиния в близките 10 години.После да не се закриват линии и гари дори и на тях да не спират влакове....после да се запазят безплатните билети за работещите и работилите до 100 години назад в БДЖ и така докато на китайците им избие чивията и ИЗБЕГАТ! Тук всичко е Де жа вю... Б отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Много точно казано. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Страхотна новина, остава и да е истина, а не просто намерение!България трябва изключително силно и максимално бързо да се обърне на Изток - да не се бърка със Североизток или Югоизток - пътят на държавата ни не минава нито през Стамбула града голема, нито през мАсква, но и с тях трябва да се поддържат добри отношения. Китай е бъдещето, а и е бъкан с безсмислени зелени хартийки, които се чуди как да похарчи срещу нещо реално като собственост. Само адмирации, ако написаното е истина! отговор Сигнализирай за неуместен коментар