Разширяването и реконструкцията на столичното околовръстно шосе и свързването му с магистралите “Люлин” и “Тракия” трябва да бъде осъществено до 2020 г. Това коментира инж. Георги Златев, директор на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в Агенцията “Пътна инфраструктура”, по повод протест на жители на кв. „Горна баня“ в София за облекчаване на интензивния трафик на изхода на квартала при Околовръстния път.
Вчера граждани от кварталите “Горна баня”, “Суходол” и “Люлин” заплашиха и с блокиране на пътища, ако проблемите с трафика не бъдат решени.
Златев обяснява, че трасето, което трябва да бъде реконструирано, е разделено на два подучастъка. Първият е от кв. „Младост“ до връзката с магистрала “Тракия”, а вторият - от кв. „Бъкстон“ до магистрала “Люлин”. Общата дължина е 14,5 км.
За участъка от кв. „Бъкстон“ до АМ „Люлин“ е изработен идеен проект от Столична община като възложител, припомня Златев. Проектът чака съгласуване с пътната агенция.
Столична община обаче не е предоставила окончателните решения на пътните възли при пресичането на трасето с с бул. „Цар Борис III“ и бул. „Никола Петков“ в посока кв. „Горна баня“, каза инж. Илиана Захариева, член на Управителния съвет на Агенцията.
В момента се подготвя изменение на действащата към момента регулация, в която ще бъдат отразени и новите проектни решения на пътните възли.
След обезпечаване на участъка с идеен проект и осигуряване на нужното финансиране ще бъде проведена открита процедура за инженеринг на обекта, т.е. една и съща фирма ще прави и техническия проект, и ще строи, обяснява Златев.
За разширяването и ремонта на Околовръстния път на София няма осигурено финансиране нито от бюджета, нито по линия на европейските фондове.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате