Петчленен състав на Върховния административен съд е потвърдил решение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от юли 2009 г., с което КЗК санкционира компанията „Проктър енд Гембъл“ за подвеждаща реклама на новаторска технология за отстраняване на петна и предотвратяване на бъдещото им появяване на препарата Ариел Прозим 7.
Съдът обаче е определил да бъде платена глоба от 300 хил. лв., а решението на КЗК беше за санкция в размер на над 550 хил. лв.
Производството на КЗК е установило, че излъчваната в България реклама не съдържа ясната информация, че е задължително многократно предварително третиране на дадена материя с препарата за постигане на желания ефект.
В решението си ВАС определя, че премълчаването на съществена информация за продукта е в състояние да подведе потребителя и да пренасочи потребителското търсене, като формира предпочитание към рекламирания продукт за сметка на други.
Съдът набляга на факта, че за да е заблуждаваща една реклама не е задължително наличието на вреден резултат. Достатъчно е само да съществува възможност за увреждане интересите на конкурент вследствие на рекламата.
Решението на ВАС е окончателно.
преди 13 години Ако съдът си гледа работата както трябва , доста често ще се занимава с подобни казуси. Много по-голям е процента на въвеждащата реклама в заблуждение отколкото коректната . отговор Сигнализирай за неуместен коментар