Българските публични компании не поддържат достатъчно информация на уеб страниците си и не успяват да задържат потребителите за повече от 15 секунди. Това показват резултатите от проучване, проведено от БФБ-София в сътрудничество с италианската компания MESSAGE. Изследването, инициирано от Асоциацията на директорите за връзки с инвеститорите в България (АДВИБ), е проучило уеб страниците на 61 български публични компании.
Близо 10% от изследваните компании дори не поддържат уеб страница, а повечето компании не са представени в Wikipedia и не използват ефективно възможностите, които предоставя мрежата. Докато 48 от всички компании имат обособен раздел за връзка с инвеститорите, повечето от съдържанието не е оптимизирано за мобилни устройства, рядкост е и достъпът чрез приложения.
На страниците си компаниите изцяло поддържат информацията, която са задължени да предоставят на заинтересованите лица по закон.
Що се отнася до информация, която не се изисква нормативно от тях обаче, ситуацията не е същата. Около 50% от изследваните дружества предоставят информация за бизнес модела и стратегията си, а част от тях посочват и данни за вътрешната си организация. Но нито едно от включените в проучването дружества не дава информация за риск мениджмънта и дълга си. Освен това повечето от предоставената информация е в PDF формат, което допълнително затруднява потребителите при използването й.
Нефинансова информация на повечето уеб страници също липсва, сочат още данните от проучването. Само някои от компаниите предоставят информация за социално отговорните си политики. В интернет порталите си българските компании не използват графики и интерактивни инструменти. Ето защо често не могат да задържат потребителите достатъчно дълго на страницата си.
Най-често компаниите дават информация за контакт на страницата си, но не използват приложения за изпращане на бързи съобщения. Малцинство са и тези, които ползват възможностите на социалните мрежи за връзка със заинтересованите лица - едва 22 от изследваните компании правят това.
Малко над 21% от изследваните компании имат добре позиционирани уеб страници, разкрива още проучването. В него са отличени 13 компании, чиито електронни страници са добре позиционирани и представени: Агрия Груп Холдинг АД, Адванс Терафонд АДСИЦ, Билборд АД, Българска фондова борса – София АД, Еврохолд АД, Инвестор.БГ АД, Индустриален Холдинг България АД, Монбат АД, Първа инвестиционна банка АД, Софарма АД, Стара планина Холд АД, Трейс Холд Груп АД, ФеърПлей Пропъртис АДСИЦ и Фонд за недвижими имоти България АДСИЦ.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате